POUČOVÁ, Marcela. La place des nouvelles technologies dans l’enseignement des langues à l’Université Masaryk (Místo moderních technologií ve výuce jazyků na Masarykově univerzitě). In Forum Heracles Prague 2017. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name La place des nouvelles technologies dans l’enseignement des langues à l’Université Masaryk
Name in Czech The place of new technologies in language teaching at Masaryk University
Name (in English) Místo moderních technologií ve výuce jazyků na Masarykově univerzitě
Authors POUČOVÁ, Marcela.
Edition Forum Heracles Prague 2017, 2017.
Other information
Original language French
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) new technologies; language teaching; e-learning
Keywords in English moderní technologie; výuka jazyků; e-learning
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Marcela Poučová, Ph.D., učo 5583. Changed: 26/7/2017 15:08.
Abstract
Depuis le début du Millénaire, l'Université Masaryk aspire à introduire l'utilisation des nouvelles technologies à tous les niveaux de la vie universitaire. Actuellement, tout un inventaire d'outils pédagogiques (les cours e-learning, programmes d’apprentissage, webinaires, etc.) est disponible et à la portée de tous les enseignants et tous les étudiants. Quels sont les impacts de cette tendance dans l’enseignement des langues ? Suite à la présentation et l'analyse des différents projets effectués ces dernières années, notre contribution présente non seulement les possibilités pédagogiques mais aussi leurs résultats, c’est-à-dire les travaux des étudiants dans lesquels ils présentent leur vision de l’apprentissage et de l’enseignement des langues dans l’ère du numérique.
Abstract (in Czech)
Masarykova univerzita již od počátku milénia používá moderní počítačové technologie na všech úrovních univerzitního života. V současnosti mohou učitelé i studenti využívat celou řadu digitálních didaktických pomůcek (e-learningové kurzy, výukové počítačové programy, webináře, atd.). Příspěvěk se snaží zmapovat, jaké jsou dopady tohoto přístupu na výuku jazyků. Činí tak na základě analýzy různých projektů z posledních let a představuje nejen možnosti didaktického využití moderních technologií, ale i jejich výsledky, tzn. práce studentů, ve kterých tito představují svou vizi výuky jazyků v digitálním světě.
Abstract (in English)
Since the beginning of the Millennium, Masaryk University has been striving to introduce the use of new technologies at all levels of university life. Currently, an inventory of educational tools (e-learning courses, apprenticeship programs, webinars, etc.) is available and accessible to all teachers and students. What are the implications of this trend in language teaching? Following the presentation and analysis of the various projects carried out in recent years, our contribution presents not only the pedagogical possibilities but also their results, that is to say the work of the students in which they present their vision of learning And the teaching of languages in the digital age.
PrintDisplayed: 19/7/2024 19:07