VIKTORIN, Jan. Využití mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví pro děti a mládež ve speciální pedagogice (Using the International Classification of Functioning. Disability and Health for Children and Youth in Special Education). In Bočková, B., Vítková, M. et al. Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2016, p. 71-77. ISBN 978-80-210-8508-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Využití mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví pro děti a mládež ve speciální pedagogice
Name in Czech Využití mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví pro děti a mládež ve speciální pedagogice
Name (in English) Using the International Classification of Functioning. Disability and Health for Children and Youth in Special Education
Authors VIKTORIN, Jan.
Edition 1. vydání. Brno, Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání. p. 71-77, 7 pp. 2016.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-8508-4
Keywords (in Czech) Mezinárodní klasifikace funkčních schopností disability a zdraví; děti; mládež; tělesné funkce; tělesné struktury; aktivity; participace; faktory prostředí; osobní faktory
Keywords in English International Classification of Functioning Disability and Health; children; youth; body functions; body structures; activites; participation; environmental factors; personal factors
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 350265. Changed: 3/11/2017 10:27.
Abstract
Kapitola se zaměřuje na Mezinárodní klasifikaci funkčních schopností, disability a zdraví (ICF, 2001) a srovnává ji s Mezinárodní klasifikací funkčních schopností, disability a zdraví pro děti a mládež (ICF-CY, 2007). Pojem postižení je v ICF chápán jako nadřazený pojmu omezení funkčních schopností člověka a je definován vždy v určitém sociálním kontextu. Cílem klasifikace je poskytnout jednotný a standardizovaný popisný nástroj pro hodnocení komplexního stavu člověka. ICF-CY nabízí koncepční rámec, společný jazyk a terminologii pro záznam problémů projevujících se v kojeneckém věku, dětství a dospívání.
Abstract (in English)
The chapter focuses on the International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF, 2001) and compares it with the International Classification of Functioning, Disability and Health for Children and Youth (ICF-CY, 2007). The concept of disability according to the ICF is understood as superior to the concept limiting functional capabilities of a person and always defined in a social context. The goal of classification is to provide a unified and standardized descriptive tool for the evaluation of complex condition of a person. ICF-CY offers a conceptual framework, a common language and terminology for record of manifesting problems in infancy, childhood and adolescence.
Links
MUNI/A/0989/2015, interní kód MUName: Podpora žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 9/8/2024 09:38