C 2016

Asistent pedagoga v inkluzivním prostředí školy

VIKTORIN, Jan a Martin VRUBEL

Základní údaje

Originální název

Asistent pedagoga v inkluzivním prostředí školy

Název česky

Asistent pedagoga v inkluzivním prostředí školy

Název anglicky

Assistant Teacher in Inclusive School Environment

Autoři

VIKTORIN, Jan a Martin VRUBEL

Vydání

1. vydání. Brno, Speciální a inkluzivní vzdělávání v přehledových studiích II. od s. 7-20, 14 s. 2016

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-8468-1

Klíčová slova česky

přehledová studie, asistent pedagoga, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, podpora, inkluzivní vzdělávání

Klíčová slova anglicky

literature review, teacher assistant, pupil with special educational needs, support, inclusive education

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 2. 12. 2017 07:48, PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D.

Anotace

ORIG EN

V originále

Přehledová studie analyzuje devatenáct monografií, kapitol v monografiích, odborných statí a dokumentů, jež se soustředí na problematiku asistentů pedagoga u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí školy. Na podkladě výsledků výzkumů českých i zahraničních autorů jsme se rozhodli zaměřit na preferovanou úroveň vzdělání asistentů pedagoga, další důležité kvalifikační předpoklady asistentů, rizika spojená s nevhodným zapojením asistentů ve výuce a na kvalitu a intenzitu spolupráce asistenta s učitelem. Provedená analýza ukázala, že soustavná kooperace asistenta s učitelem, společné přípravy na výuku a společné hodnocení dřívější práce asistenta ve vyučování patří mezi nejdůležitější předpoklady pro účelný výkon práce asistenta pedagoga. V současné době je však jejich úroveň v mnoha případech nedostatečná.

Anglicky

The literature review analyzes nineteen monographs, chapters in monographs, specialized papers and documents, which are focused on issues of teacher assistants for pupils with special educational needs in inclusive school environment. Based on research results Czech and foreign authors, we decided to focus on preferred level of education of teacher assistants, other important qualification assumptions of assistants, risks associated with improper involvement of assistants in teaching and on the quality and intensity of cooperation of teacher assistant with teacher. Realized analysis reveals, that intensive cooperation of teacher assistant with teacher, joint preparation for teaching and joint assessment of previous work of assistant in teaching belong to the most important assumptions for the effective performance of work of teacher assistant. Currently is however their level in many cases insufficient.

Návaznosti

MUNI/B/1429/2015, interní kód MU
Název: Inkluzivní a speciální vzdělávání v přehledových studiích (Akronym: ISPS)
Investor: Masarykova univerzita, Inkluzivní a speciální vzdělávání v přehledových studiích, DO R. 2020_Kategorie B - Specifický výzkum - Studentské vědecké konference
Zobrazeno: 2. 11. 2024 02:34