SCHORMOVÁ, Zdeňka. Simulation as a Strategy for Enhancing Learner Autonomy in Developing Communicative Competence in ESP. In Pawlak M., Mystkowska-Wiertelak A., Bielak J. (eds). Autonomy in Second Language Learning: Managing the Resources. Second Language Learning and Teaching. 1. vyd. Switzerland: Cham, 2017, s. 35-50. Second Language Learning and Teaching 38. ISBN 978-3-319-07763-5. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-07764-2_3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Simulation as a Strategy for Enhancing Learner Autonomy in Developing Communicative Competence in ESP
Název česky Simulace jako strategie pro posilování autonomie studentů při rozvoji komunikační kompetence v anglickém jazyce pro specifické účely
Autoři SCHORMOVÁ, Zdeňka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Switzerland, Autonomy in Second Language Learning: Managing the Resources. Second Language Learning and Teaching. od s. 35-50, 16 s. Second Language Learning and Teaching 38, 2017.
Nakladatel Cham
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Švýcarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14510/17:00108743
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
ISBN 978-3-319-07763-5
Doi http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-07764-2_3
UT WoS 000413350100004
Klíčová slova česky Autonomie; simulace; angličtina pro specifické účely; komunikační kompetence;
Klíčová slova anglicky Autonomy; simulation; ESP; communicative competence;
Štítky rivok, topvydavatel
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Pavlína Roučová, DiS., učo 169540. Změněno: 11. 5. 2020 08:16.
Anotace
This paper looks at learning by performing practical tasks, which positively affects learners’ cognitive skills and gives them hands-on experience in the development of both communicative and social skills. Simulation as an instructional technique in foreign language teaching possesses high potential for developing both of these sets of skills. As it embodies the principles of communicative language teaching, it works well if it becomes a regular component of the language learning process. What is more, it increases learner motivation by making students feel in control of their own learning and enables to see the practical application of what they are learning. As a result, a simulation can be a powerful tool for supporting learner autonomy. The paper discusses the structure and design of simulations, offers suggestions concerning the ways of testing and evaluating learners’ performance in simulation tasks, and provides practical examples of simulations that can be used to foster autonomous learning of tertiary nursing and paramedic students.
Anotace česky
Tento článek se zabývá učením metodou provádění praktických úkolů, které pozitivně ovlivňují kognitivní schopnosti studentů a dávají jim praktické zkušenosti s rozvojem komunikačních i sociálních dovedností. Simulace jako výuková technika při výuce cizích jazyků má velký potenciál pro rozvoj obou těchto souborů dovedností. Jelikož ztělesňuje principy komunikativní výuky jazyků, funguje dobře, pokud se stane pravidelnou součástí procesu jazykového učení. Navíc zvyšuje motivaci studentů tím, že mají pocit řízení vlastního učení a umožňuje jim vidět praktické uplatnění toho, co se učí. V důsledku toho může být simulace účinným nástrojem pro podporu autonomie studentů. Práce se zabývá strukturou a návrhem simulací, nabízí návrhy týkající se způsobů testování a hodnocení výkonu žáků v simulačních úlohách a poskytuje praktické příklady simulací, které mohou být použity k podpoře autonomního učení diplomovaných zdravotních sester a zdravotnických záchranářů na terciární úrovni.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 09:34