Detailed Information on Publication Record
2013
Nadaní žáci a jejich učitelé v českých školách: zaměřeno na přírodovědu a matematiku
ŠKRABÁNKOVÁ, Jana, Josef TRNA, Eva TRNOVÁ, Marie VÍTKOVÁ, Růžena BLAŽKOVÁ et. al.Basic information
Original name
Nadaní žáci a jejich učitelé v českých školách: zaměřeno na přírodovědu a matematiku
Name in Czech
Nadaní žáci a jejich učitelé v českých školách: zaměřeno na přírodovědu a matematiku
Name (in English)
Gifted students and their teachers in Czech schools: focused on science and mathematics
Authors
ŠKRABÁNKOVÁ, Jana, Josef TRNA, Eva TRNOVÁ, Marie VÍTKOVÁ, Růžena BLAŽKOVÁ, Irena BUDÍNOVÁ, Jiřina NOVOTNÁ, Magdaléna NOVOTNÁ and Jan ŠŤÁVA
Edition
1. vydání. Brno, 139 pp. 354, 2013
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-244-4
Keywords (in Czech)
nadání; přírodověda; matematika; česká škola
Keywords in English
giftedness; science; mathematics; Czech school
Tags
Reviewed
Změněno: 13/8/2017 22:41, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.
V originále
Kniha je jedním z hlavních výstupů výzkumného projektu Vzdělávání žáků se speciálními potřebami v kontextu s rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání (MSM0021622443). Autoři jednotlivých kapitol prezentují své výzkumy aktuální perspektivy inkluze, inovačních metod výuky a motivace nadaných studentů v českých školách na pozadí výuky přírodovědy a matematiky.
In English
The book is one of the core of the outcomes of the research project of Special Needs Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education (MSM0021622443). The authors of individual chapters provide current perspectives on inclusion, innovative educational methods and motivation of gifted students in Czech schools on the background of teaching science and mathematics.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|