ŠKRABÁNKOVÁ, Jana, Josef TRNA, Eva TRNOVÁ, Marie VÍTKOVÁ, Růžena BLAŽKOVÁ, Irena BUDÍNOVÁ, Jiřina NOVOTNÁ, Magdaléna NOVOTNÁ and Jan ŠŤÁVA. Nadaní žáci a jejich učitelé v českých školách: zaměřeno na přírodovědu a matematiku (Gifted students and their teachers in Czech schools: focused on science and mathematics). 1. vydání. Brno: Paido, 2013, 139 pp. 354. ISBN 978-80-7315-244-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Nadaní žáci a jejich učitelé v českých školách: zaměřeno na přírodovědu a matematiku
Name in Czech Nadaní žáci a jejich učitelé v českých školách: zaměřeno na přírodovědu a matematiku
Name (in English) Gifted students and their teachers in Czech schools: focused on science and mathematics
Authors ŠKRABÁNKOVÁ, Jana, Josef TRNA, Eva TRNOVÁ, Marie VÍTKOVÁ, Růžena BLAŽKOVÁ, Irena BUDÍNOVÁ, Jiřina NOVOTNÁ, Magdaléna NOVOTNÁ and Jan ŠŤÁVA.
Edition 1. vydání. Brno, 139 pp. 354, 2013.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-244-4
Keywords (in Czech) nadání; přírodověda; matematika; česká škola
Keywords in English giftedness; science; mathematics; Czech school
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Changed: 13/8/2017 22:41.
Abstract
Kniha je jedním z hlavních výstupů výzkumného projektu Vzdělávání žáků se speciálními potřebami v kontextu s rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání (MSM0021622443). Autoři jednotlivých kapitol prezentují své výzkumy aktuální perspektivy inkluze, inovačních metod výuky a motivace nadaných studentů v českých školách na pozadí výuky přírodovědy a matematiky.
Abstract (in English)
The book is one of the core of the outcomes of the research project of Special Needs Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education (MSM0021622443). The authors of individual chapters provide current perspectives on inclusion, innovative educational methods and motivation of gifted students in Czech schools on the background of teaching science and mathematics.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 31/5/2024 09:23