Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1387259, author = {Lazarová, Bohumíra and Hloušková, Lenka and Pol, Milan and Trnková, Kateřina}, article_location = {Brno}, article_number = {2}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2017-2-287}, keywords = {school counselling; school psychologists; inclusive education; basic schools}, language = {cze}, issn = {1211-4669}, journal = {Pedagogická orientace}, title = {Proměny práce školních psychologů v proinkluzivně naladěných školách}, volume = {27}, year = {2017} }
TY - JOUR ID - 1387259 AU - Lazarová, Bohumíra - Hloušková, Lenka - Pol, Milan - Trnková, Kateřina PY - 2017 TI - Proměny práce školních psychologů v proinkluzivně naladěných školách JF - Pedagogická orientace VL - 27 IS - 2 SP - 287-307 EP - 287-307 PB - Masarykova univerzita SN - 12114669 KW - school counselling KW - school psychologists KW - inclusive education KW - basic schools N2 - Jednou z možností, jak lze podporovat školy v jejich směřování k inkluzivnímu vzdělávání, je posilování odborného potenciálu škol skrze ustavování nových, poradensky orientovaných funkcí pedagogických pracovníků či dalších specialistů. Mezi tyto specialisty bezesporu patří i školní psychologové a naším záměrem v tomto textu je přiblížit, jak inkluzivní směřování škol proměňuje náhled školních psychologů na svou práci. Na základě empirických dat (vícečetná případová studie) ze dvou základních proinkluzivních škol ukazujeme, jak školní psychologové reflektují svou práci, jak vnímají (staro)nová očekávání učitelů i vedení svých škol a jak nahlížejí vlastní roli v podpoře školy při zvládání zvyšující se diverzity žáků. ER -
LAZAROVÁ, Bohumíra, Lenka HLOUŠKOVÁ, Milan POL and Kateřina TRNKOVÁ. Proměny práce školních psychologů v proinkluzivně naladěných školách (Changes in the work of school psychologists in pro-inclusive schools). \textit{Pedagogická orientace}. Brno: Masarykova univerzita, 2017, vol.~27, No~2, p.~287-307. ISSN~1211-4669. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2017-2-287.
|