DREXLER, Michaela. FYZIKÁLNÍ CVIČEBNICE aneb jak to udělat přehledněji (Physical practice book or how to make it clearer). Online. In PhDr. Jan Válek, Ph.D., Ing. Peter Marinič, Ph.D. 11. mezinárodní vědecká konference Didaktická konference 2017 - Sborník příspěvků. Brno: Masarykova univerzita, 2017, p. 37-41. ISBN 978-80-210-8590-9. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8590-2017-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name FYZIKÁLNÍ CVIČEBNICE aneb jak to udělat přehledněji
Name in Czech FYZIKÁLNÍ CVIČEBNICE aneb jak to udělat přehledněji
Name (in English) Physical practice book or how to make it clearer
Authors DREXLER, Michaela.
Edition Brno, 11. mezinárodní vědecká konference Didaktická konference 2017 - Sborník příspěvků, p. 37-41, 5 pp. 2017.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-8590-9
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8590-2017-5
Keywords (in Czech) fyzikální učebnice; eye-tracking; rozložení
Keywords in English physical practice book; eye-tracking; layout
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. Michaela Drexler, učo 350140. Changed: 6/4/2018 20:52.
Abstract
Tento příspěvek pojednává o učebních textech, jejich prvcích a rozložení. Na základě sběru sekundárních dat a za využití poznatků z předchozích výzkumů a učitelské praxe, poskytuje příspěvek návrh pro přehlednější uspořádání učebnice. Součástí příspěvku je popis metody oční kamery, která je v současné době tou nejsofistikovanější metodou pro evaluaci rozložení nejen učebních textů.
Abstract (in English)
This article discusses teaching texts, their elements and their layout. Based on the collection of secondary data and the use of previous researches as well as teacher´s practice, the article provides a proposal for a better structure of textbooks. The part of the article is a description of the eye tracking method, which is currently the most sophisticated method for evaluating the layout used not only the textbooks.
PrintDisplayed: 27/7/2024 13:46