B 2013

Talented Learner

BAZALOVÁ, Barbora, Růžena BLAŽKOVÁ, Otto ČAČKA, Markéta DUSÍKOVÁ, Petra HOLEŠOVSKÁ et. al.

Basic information

Original name

Talented Learner

Name in Czech

Talentovaný žák

Authors

BAZALOVÁ, Barbora, Růžena BLAŽKOVÁ, Otto ČAČKA, Markéta DUSÍKOVÁ, Petra HOLEŠOVSKÁ, Renata HORÁKOVÁ, Miroslav JANDA, Eva MACHŮ, Oldřich ŠIMONÍK, Jan ŠŤÁVA, Eva TRNOVÁ, Josef TRNA, Milena VAŇUROVÁ and Gabriela VĚCHTOVÁ

Edition

1. vyd. Brno, 211 pp. 1, 2013

Publisher

Masarykova univerzita, MUNI Press

Other information

Language

English

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5701-2

Keywords (in Czech)

nadání; nadaní žáci; výzkum založený na důkazech; učitelé

Keywords in English

giftedness; talented learners; evidence-based research; teacchers

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 27/8/2017 20:40, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.

Abstract

V originále

This monograph represents one of the most important research outcomes of the research project Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Education Programme for Basic Education (MSM 002162-2443). The focal point of research interest of the authors of the 5th research subgroup lies in the analysis of gifted and extremely gifted pupils and in the whole range of methods that can be applied by their teachers, other pupils, parents and the public. The whole body of research work manifests through the use of empirical-based methods aimed at elementary and secondary schools’ pupils and as such it is a valuable addition to the current level of inquiry.

In Czech

Přítomná kolektivní monografie představuje významný dílčí badatelský výstup výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (MSM0021622443). Úběžníkem odborného zájmu autorů 5. výzkumné podskupiny výše uvedeného projektu byla problematika vzdělávání nadaných a velmi nadaných žáků a přístupů, které vůči nim jejich učitelé, další žáci, rodiče i veřejnost zastávají. Celá odborná kniha v příspěvcích jednotlivých autorů vychází z empiricky orientovaného výzkumu zaměřeného na žáky základních a středních škol a jako taková je cenným příspěvkem ke stávajícímu řešení problematiky.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education