Detailed Information on Publication Record
2013
Talented Learner
BAZALOVÁ, Barbora, Růžena BLAŽKOVÁ, Otto ČAČKA, Markéta DUSÍKOVÁ, Petra HOLEŠOVSKÁ et. al.Basic information
Original name
Talented Learner
Name in Czech
Talentovaný žák
Authors
BAZALOVÁ, Barbora, Růžena BLAŽKOVÁ, Otto ČAČKA, Markéta DUSÍKOVÁ, Petra HOLEŠOVSKÁ, Renata HORÁKOVÁ, Miroslav JANDA, Eva MACHŮ, Oldřich ŠIMONÍK, Jan ŠŤÁVA, Eva TRNOVÁ, Josef TRNA, Milena VAŇUROVÁ and Gabriela VĚCHTOVÁ
Edition
1. vyd. Brno, 211 pp. 1, 2013
Publisher
Masarykova univerzita, MUNI Press
Other information
Language
English
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5701-2
Keywords (in Czech)
nadání; nadaní žáci; výzkum založený na důkazech; učitelé
Keywords in English
giftedness; talented learners; evidence-based research; teacchers
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 27/8/2017 20:40, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.
V originále
This monograph represents one of the most important research outcomes of the research project Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Education Programme for Basic Education (MSM 002162-2443). The focal point of research interest of the authors of the 5th research subgroup lies in the analysis of gifted and extremely gifted pupils and in the whole range of methods that can be applied by their teachers, other pupils, parents and the public. The whole body of research work manifests through the use of empirical-based methods aimed at elementary and secondary schools’ pupils and as such it is a valuable addition to the current level of inquiry.
In Czech
Přítomná kolektivní monografie představuje významný dílčí badatelský výstup výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (MSM0021622443). Úběžníkem odborného zájmu autorů 5. výzkumné podskupiny výše uvedeného projektu byla problematika vzdělávání nadaných a velmi nadaných žáků a přístupů, které vůči nim jejich učitelé, další žáci, rodiče i veřejnost zastávají. Celá odborná kniha v příspěvcích jednotlivých autorů vychází z empiricky orientovaného výzkumu zaměřeného na žáky základních a středních škol a jako taková je cenným příspěvkem ke stávajícímu řešení problematiky.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|