JANÍKOVÁ, Věra. Positiver Transfer und Text(sorten)kompetenz beim Schreiben in mehreren Sprachen (Positive transfer and text (sorts) competence when writing in several languages). In Zhu, Jianhua, Zhao, Jin, Szurawitzki, Michael. Germanistik zwischen Tradition und Innovation. 1st ed. Frankfurt am Main: Peter Lang, 2017, p. 179-183. ISBN 978-3-631-70764-7. Available from: https://dx.doi.org/10.3726/b10792.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Positiver Transfer und Text(sorten)kompetenz beim Schreiben in mehreren Sprachen
Name in Czech Pozitivní transfer a dovednost psát texty v několika jazycích
Name (in English) Positive transfer and text (sorts) competence when writing in several languages
Authors JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Frankfurt am Main, Germanistik zwischen Tradition und Innovation. p. 179-183, 5 pp. 2017.
Publisher Peter Lang
Other information
Original language German
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Germany
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/17:00094890
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-3-631-70764-7
Doi http://dx.doi.org/10.3726/b10792
Keywords (in Czech) vícejazyčnost; psaní textů ve více jazycích; positivní transfer; výzkum
Keywords in English multilingualism; writing texts in several languages; positive transfer; research
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 26/3/2018 18:36.
Abstract
In der Studie Beitrag werden Teilergebnisse eines Forschungsprojekts zur Ermittlung der mehrsprachigen Schreibkompetenz der Schüler präsentiert, in dem gezielt bestimmte Aspekte des positiven Transfers von Text(sorten)kompetenz beim Schreiben von der Textsorte Einladung in mehreren Sprachen (Tschechisch, Deutsch, Englisch) fokussiert wurden.
Abstract (in Czech)
Ve studii jsou představeny dílčí výsledky výzkumného projektu, v jehož rámci byla zkoumána dovednost žáků psát texty ve více jazycích, přičemž hlavní pozornost byla zaměřena na vybrané aspekty vlivu pozitivního transferu při psaní pozvánky v několika jazycích (čeština, němčina, angličtina).
Abstract (in English)
The study presents partial results of a research project that examined the pupils' ability to write texts in multiple languages, focusing on selected aspects of the positive transfer effect when writing an invitation in several languages (Czech, German, English).
Links
GAP407/11/0321, research and development projectName: Mnohojazyčnost v české škole: učení a vyučování němčiny po angličtině
Investor: Czech Science Foundation
PrintDisplayed: 21/8/2024 03:29