Detailed Information on Publication Record
2017
Positiver Transfer und Text(sorten)kompetenz beim Schreiben in mehreren Sprachen
JANÍKOVÁ, VěraBasic information
Original name
Positiver Transfer und Text(sorten)kompetenz beim Schreiben in mehreren Sprachen
Name in Czech
Pozitivní transfer a dovednost psát texty v několika jazycích
Name (in English)
Positive transfer and text (sorts) competence when writing in several languages
Authors
JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Frankfurt am Main, Germanistik zwischen Tradition und Innovation. p. 179-183, 5 pp. 2017
Publisher
Peter Lang
Other information
Language
German
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Germany
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/17:00094890
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-3-631-70764-7
Keywords (in Czech)
vícejazyčnost; psaní textů ve více jazycích; positivní transfer; výzkum
Keywords in English
multilingualism; writing texts in several languages; positive transfer; research
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 26/3/2018 18:36, Dana Nesnídalová
V originále
In der Studie Beitrag werden Teilergebnisse eines Forschungsprojekts zur Ermittlung der mehrsprachigen Schreibkompetenz der Schüler präsentiert, in dem gezielt bestimmte Aspekte des positiven Transfers von Text(sorten)kompetenz beim Schreiben von der Textsorte Einladung in mehreren Sprachen (Tschechisch, Deutsch, Englisch) fokussiert wurden.
In Czech
Ve studii jsou představeny dílčí výsledky výzkumného projektu, v jehož rámci byla zkoumána dovednost žáků psát texty ve více jazycích, přičemž hlavní pozornost byla zaměřena na vybrané aspekty vlivu pozitivního transferu při psaní pozvánky v několika jazycích (čeština, němčina, angličtina).
In English
The study presents partial results of a research project that examined the pupils' ability to write texts in multiple languages, focusing on selected aspects of the positive transfer effect when writing an invitation in several languages (Czech, German, English).
Links
GAP407/11/0321, research and development project |
|