ŠAUER, Martin. Role malých a středních podniků v marketingových aktivitách destinace. In Klímová, V.; Žítek, V.. XX. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Sborník příspěvků. Brno: Masarykova univerzita, 2017. s. 674-682, 9 s. ISBN 978-80-210-8587-9. doi:10.5817/CZ.MUNI.P210-8587-2017-88.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Role malých a středních podniků v marketingových aktivitách destinace
Název anglicky Role of SMEs in destination marketing activities
Autoři ŠAUER, Martin (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, XX. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Sborník příspěvků. od s. 674-682, 9 s. 2017.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Kód RIV RIV/00216224:14560/17:00097388
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-210-8587-9
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8587-2017-88
UT WoS 000426864500088
Klíčová slova česky Destinační marketing; spolupráce; branding
Klíčová slova anglicky Destination marketing; collaboration; branding
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 25. 4. 2019 10:54.
Anotace
Cílem článku je diskutovat roli malých a středních podniků v marketingových aktivitách destinace. Detailně rozebírá marketingové aktivity v jednotlivých fázích marketingového trychtýře a analyzuje postavení malých firem v těchto aktivitách. Článek také upozorňuje na nutnost vzájemné kooperace podnikatelů v cestovním ruchu, nutně ne však ve všech aktivitách a za všech okolností. Základní platformou pro kooperaci jsou strategické obchodní oblasti (SBA) definované Beritellim, Laesserem a Biegerem (2014), které v sobě integrují ucelený soubor služeb a dalších prvků nabídky destinace nabízený určitému segmentu poptávky. Rozbor marketingového trychtýře destinace ukázal, že mezi hlavní oblasti kooperace MSP patří budování brandu SBA, vnitřní marketing destinace, propojování dílčích služeb nebo post-nákupní servis. Klíčovým předpokladem je znalost návštěvníků a charakteru jejich chování.
Anotace anglicky
The aim of the article is to discuss the role of SMEs in destination marketing activities. We consider in detail the main marketing activities in each stage of the marketing funnel and analyses the position of small businesses in these activities. The article also highlights the need for cooperation in the tourism businesses, but not necessarily in all activities and in all circumstances. The basic platform for cooperation are strategic business areas (SBAs) defined by Beritelli, Laesser and Bieger (2014), which integrate a comprehensive set of services and other elements of the destination. Collaboration within the SBA creates value for visitors. Analysis of the destination marketing funnel showed that the main areas of the SMEs cooperation include SBA brand building, internal marketing of destination, linking individual services or post-purchase services. A key prerequisite is the knowledge of visitors and the nature of their behaviour.
Návaznosti
MUNI/A/1046/2016, interní kód MUNázev: Primární výzkum malých a středních podnikatelů v cestovním ruchu (Akronym: MSPCR)
Investor: Masarykova univerzita, Grantová agentura MU, Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 5. 6. 2020 14:39