Detailed Information on Publication Record
2017
Role malých a středních podniků v marketingových aktivitách destinace
ŠAUER, MartinBasic information
Original name
Role malých a středních podniků v marketingových aktivitách destinace
Name (in English)
Role of SMEs in destination marketing activities
Authors
ŠAUER, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Brno, XX. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Sborník příspěvků. p. 674-682, 9 pp. 2017
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50204 Business and management
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
RIV identification code
RIV/00216224:14560/17:00097388
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
978-80-210-8587-9
UT WoS
000426864500088
Keywords (in Czech)
Destinační marketing; spolupráce; branding
Keywords in English
Destination marketing; collaboration; branding
Změněno: 25/4/2019 10:54, Mgr. Daniela Marcollová
V originále
Cílem článku je diskutovat roli malých a středních podniků v marketingových aktivitách destinace. Detailně rozebírá marketingové aktivity v jednotlivých fázích marketingového trychtýře a analyzuje postavení malých firem v těchto aktivitách. Článek také upozorňuje na nutnost vzájemné kooperace podnikatelů v cestovním ruchu, nutně ne však ve všech aktivitách a za všech okolností. Základní platformou pro kooperaci jsou strategické obchodní oblasti (SBA) definované Beritellim, Laesserem a Biegerem (2014), které v sobě integrují ucelený soubor služeb a dalších prvků nabídky destinace nabízený určitému segmentu poptávky. Rozbor marketingového trychtýře destinace ukázal, že mezi hlavní oblasti kooperace MSP patří budování brandu SBA, vnitřní marketing destinace, propojování dílčích služeb nebo post-nákupní servis. Klíčovým předpokladem je znalost návštěvníků a charakteru jejich chování.
In English
The aim of the article is to discuss the role of SMEs in destination marketing activities. We consider in detail the main marketing activities in each stage of the marketing funnel and analyses the position of small businesses in these activities. The article also highlights the need for cooperation in the tourism businesses, but not necessarily in all activities and in all circumstances. The basic platform for cooperation are strategic business areas (SBAs) defined by Beritelli, Laesser and Bieger (2014), which integrate a comprehensive set of services and other elements of the destination. Collaboration within the SBA creates value for visitors. Analysis of the destination marketing funnel showed that the main areas of the SMEs cooperation include SBA brand building, internal marketing of destination, linking individual services or post-purchase services. A key prerequisite is the knowledge of visitors and the nature of their behaviour.
Links
MUNI/A/1046/2016, interní kód MU |
|