TROJAN, Jakub. Testování výstupů vědecko-výzkumných projektů ve výuce na vysokých školách (Testing outputs of scientific-research projects in education -research projects in education). In Daniela Hrehová. Vysoké školy ako motory rozvoja vedomostí a zručností absolventov pre globálny trh práce. Zborník abstraktov z kolokvia. Košice: Technická univerzita v Košiciach, 2017, p. 68-68. ISBN 978-80-553-3199-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Testování výstupů vědecko-výzkumných projektů ve výuce na vysokých školách
Name in Czech Testování výstupů vědecko-výzkumných projektů ve výuce na vysokých školách
Name (in English) Testing outputs of scientific-research projects in education -research projects in education
Authors TROJAN, Jakub.
Edition Košice, Vysoké školy ako motory rozvoja vedomostí a zručností absolventov pre globálny trh práce. Zborník abstraktov z kolokvia, p. 68-68, 1 pp. 2017.
Publisher Technická univerzita v Košiciach
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
ISBN 978-80-553-3199-7
Keywords (in Czech) Vysokoškolské vzdělávání; proof-of-concept; výzkum
Keywords in English University education; proof-of-concept; research
Changed by Changed by: RNDr. Jakub Trojan, MSc, Ph.D., učo 151236. Changed: 28/8/2017 13:36.
Abstract
Příspěvek je zaměřený na proces implementace výsledků vědecko-výzkumné činnosti základního i aplikovaného výzkumu (případně experimentálního vývoje) do pedagogického procesu na vysokých školách. Cílem je otestovat efektivitu implementace proof-of-concept vybraného aplikačního výzkumu na příkladu zapojení studentů magisterských studijních programů. Případová studie se věnuje adaptaci výsledků aplikované vědecko-výzkumné činnosti Akademie věd ČR do prostředí výuky Fakulty logistiky a krizového řízení Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně.
Abstract (in English)
The paper is focused on the process of implementation of the results of scientific research in basic and applied research (or experimental development) into the educational process at universities. The aim is to test the effectiveness of implementation of the proof-of-concept application selected research on the example of involvement master's degree programs students. The case study focuses on the adaptation of the results of applied research activities conducted at the Czech Academy of Sciences to the learning environment of the Faculty of Logistics and Crisis Management at Tomas Bata University in Zlin.
PrintDisplayed: 27/4/2024 22:21