LUKEŠOVÁ, Michaela. Interaction and communication in education at the university: Temporal aspect of educational communication and activities and forms of communication. In International Conference on New Horizons in Education INTE 2017. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Interaction and communication in education at the university: Temporal aspect of educational communication and activities and forms of communication
Name in Czech Interakce a komunikace ve výuce na vysoké škole: Časové hledisko pedagogické komunikace a činnosti a komunikační formy
Authors LUKEŠOVÁ, Michaela.
Edition International Conference on New Horizons in Education INTE 2017, 2017.
Other information
Original language English
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) Pedagogická komunikace a interakce, organizační formy a vyučovací metody
Keywords in English Educational communication and interaction, organizational forms and teaching methods
Changed by Changed by: Mgr. Michaela Lukešová, učo 440239. Changed: 31/8/2017 13:33.
Abstract
The paper describes the interaction and communication in teaching in higher education. In the introduction, the author briefly justifies the choice of the problem, presents the research methodology, and then presents partial results of a research and especially the temporal aspect of educational communication in university teaching and applied activities and forms of communication. These results were obtained through qualitative research strategy and by realizing videostudy at nine university teachers of field of Study for secondary schools.
Abstract (in Czech)
Příspěvek pojednává o interakci a komunikaci ve výuce na vysoké škole. V úvodu autor stručně zdůvodňuje výběr zkoumaného problému, představuje výzkumnou metodologii, a poté prezentuje dílčí výsledky výzkumného šetření a to zejména jaké je časové hledisko pedagogické komunikace ve vysokoškolské výuce a užité činnosti a komunikační formy učitelem. Tyto výsledky byly získány prostřednictvím kvalitativní výzkumné strategie a realizováním videonahrávek u devíti vysokoškolských učitelů oboru Učitelství pro střední školy.
PrintDisplayed: 21/5/2024 13:28