VLČEK, Petr a Jaroslav VRBAS. Integrating physical education and geography in the primary education curriculum – A case study of the Czech Republic and the Republic of Slovenia. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Integrating physical education and geography in the primary education curriculum – A case study of the Czech Republic and the Republic of Slovenia
Autoři VLČEK, Petr a Jaroslav VRBAS.
Vydání 2017.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Lucembursko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky tělesná výchova; geografie; kurikulum; interdisciplinarita; integrace
Klíčová slova anglicky Physical Education; Geography; curriculum; cross-curricular interdisciplinarity, integration, comparison
Změnil Změnil: doc. PhDr. Mgr. Petr Vlček, Ph.D., učo 346572. Změněno: 6. 3. 2018 16:19.
Anotace
This paper aims to address the lack of international knowledge and research in interdisciplinary teaching and curriculum development, especially when it comes to the subjects of Physical Education and Geography. The authors analyse and compare elementary school curricular documents from two countries, the Czech Republic and the Republic of Slovenia, to reveal how integration of Physical Education and Geography is embedded at the policy level in the selected countries.
Návaznosti
MUNI/A/0994/2016, interní kód MUNázev: Výzkum kurikula tělesné výchovy a výchovy ke zdraví (Akronym: VOČaZ)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum kurikula tělesné výchovy a výchovy ke zdraví, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 09:10