ŠTĚPÁNEK, Kamil. PODOBY „NEJVĚTŠÍHO ČECHA“ V DIDAKTIZOVANÝCH MÉDIÍCH A VÝUCE DĚJEPISU (THE PICTURES OF THE "GREATEST CZECH" IN DIDACTIC MEDIA IN HISTORY TEACHING). 1. vyd. Praha: Národní institut pro další vzdělávání, 2016, 19 pp. ISBN 978-80-86956-96-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name PODOBY „NEJVĚTŠÍHO ČECHA“ V DIDAKTIZOVANÝCH MÉDIÍCH A VÝUCE DĚJEPISU
Name (in English) THE PICTURES OF THE "GREATEST CZECH" IN DIDACTIC MEDIA IN HISTORY TEACHING
Authors ŠTĚPÁNEK, Kamil (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Praha, 19 pp. 2016.
Publisher Národní institut pro další vzdělávání
Other information
Original language Czech
Type of outcome Survey and educational texts
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/16:00097568
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-86956-96-1
Keywords in English Charles IV.; didactics of history; history teaching; teaching aids; medial education;
Changed by Changed by: PhDr. Kamil Štěpánek, CSc., učo 516. Changed: 19/4/2018 18:40.
Abstract
Předkládaný text se zabývá tradičním „mediálním“ zájmem o Karla IV., v kontextu snah implementovat do moderního dějepisu analytické činnosti s více informačními zdroji. Zaměřuje se proto na deskripci a analýzu použitelnosti historických či současných (již didaktizovaných) médií s karlovskou tematikou. Studie přednostně sleduje náměty pro rozvoj analyticko-kritického myšlení žáků prostřednictvím didaktického členění výukových médií. Využívá strukturu edukativních médií ke komentování vhodných příkladů, aniž by usiloval o ucelené historiografické líčení obrazu tohoto panovníka.
Abstract (in English)
The presented text deals with the traditional "media" interest in Charles IV, in the context of efforts to implement analytical activities with more information sources in modern history. It therefore focuses on the description and analysis of the applicability of historical or contemporary (already didactized) media with the theme of Charles IV. The study primarily focuses on the development of analytical-critical thinking of pupils through the didactic classification of teaching media. It uses the educational media structure to comment on appropriate examples without seeking a comprehensive historiographic depiction of this monarch's image.
PrintDisplayed: 22/7/2024 07:14