Detailed Information on Publication Record
2017
Kluků je škoda, holky na to nemají: genderové aspekty v hodnocení nejslabších žáků třídy
DREXLEROVÁ, AnnaBasic information
Original name
Kluků je škoda, holky na to nemají: genderové aspekty v hodnocení nejslabších žáků třídy
Name in Czech
Kluků je škoda, holky na to nemají: genderové aspekty v hodnocení nejslabších žáků třídy
Name (in English)
Boys are unfortunate, girls do not have what it takes: gender aspects in the assessment of the weakest students
Authors
DREXLEROVÁ, Anna
Edition
XXV. konference České asociace pedagogického výzkumu s tématem Vliv technologií v oblasti vzdělávání a v pedagogickém výzkumu. Hradec Králové, 13.-15. 9. 2017, 2017
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Konferenční abstrakt
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
hodnoticí úsudek učitele, gender, diferencovaný přístup učitele, školní úspěšnost, labeling
Keywords in English
teacher judgment, gender, teacher differentiated behavior, academic success, labeling
Změněno: 19/10/2017 14:51, Mgr. Anna Drexlerová
V originále
Příspěvek bude prezentovat vybrané výsledky dlouhodobého výzkumného šetření. Cílem předloženého příspěvku bude zodpovědět dvě výzkumné otázky: 1) Jak si učitelka vysvětluje slabé školní výkony v případě dívek a v případě chlapců? 2) Jak probíhá komunikace mezi učitelkou a prospěchově slabými dívkami a chlapci?
In English
The paper will present selected results of a longitudinal research. The aim of the paper is to answer two research questions: 1) How does the teacher understand the weak academic performance in case of girls and in case of boys? 2) What does the communication between the teacher and the academically weak girls and boys look like?
Links
MUNI/A/0960/2016, interní kód MU |
|