a 2017

Kluků je škoda, holky na to nemají: genderové aspekty v hodnocení nejslabších žáků třídy

DREXLEROVÁ, Anna

Basic information

Original name

Kluků je škoda, holky na to nemají: genderové aspekty v hodnocení nejslabších žáků třídy

Name in Czech

Kluků je škoda, holky na to nemají: genderové aspekty v hodnocení nejslabších žáků třídy

Name (in English)

Boys are unfortunate, girls do not have what it takes: gender aspects in the assessment of the weakest students

Authors

DREXLEROVÁ, Anna

Edition

XXV. konference České asociace pedagogického výzkumu s tématem Vliv technologií v oblasti vzdělávání a v pedagogickém výzkumu. Hradec Králové, 13.-15. 9. 2017, 2017

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Konferenční abstrakt

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

hodnoticí úsudek učitele, gender, diferencovaný přístup učitele, školní úspěšnost, labeling

Keywords in English

teacher judgment, gender, teacher differentiated behavior, academic success, labeling
Změněno: 19/10/2017 14:51, Mgr. Anna Drexlerová

Abstract

V originále

Příspěvek bude prezentovat vybrané výsledky dlouhodobého výzkumného šetření. Cílem předloženého příspěvku bude zodpovědět dvě výzkumné otázky: 1) Jak si učitelka vysvětluje slabé školní výkony v případě dívek a v případě chlapců? 2) Jak probíhá komunikace mezi učitelkou a prospěchově slabými dívkami a chlapci?

In English

The paper will present selected results of a longitudinal research. The aim of the paper is to answer two research questions: 1) How does the teacher understand the weak academic performance in case of girls and in case of boys? 2) What does the communication between the teacher and the academically weak girls and boys look like?

Links

MUNI/A/0960/2016, interní kód MU
Name: Procesy učení v různých sociálních prostředích
Investor: Masaryk University, Category A