DREXLEROVÁ, Anna. Kluků je škoda, holky na to nemají: genderové aspekty v hodnocení nejslabších žáků třídy (Boys are unfortunate, girls do not have what it takes: gender aspects in the assessment of the weakest students). In XXV. konference České asociace pedagogického výzkumu s tématem Vliv technologií v oblasti vzdělávání a v pedagogickém výzkumu. Hradec Králové, 13.-15. 9. 2017. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Kluků je škoda, holky na to nemají: genderové aspekty v hodnocení nejslabších žáků třídy
Name in Czech Kluků je škoda, holky na to nemají: genderové aspekty v hodnocení nejslabších žáků třídy
Name (in English) Boys are unfortunate, girls do not have what it takes: gender aspects in the assessment of the weakest students
Authors DREXLEROVÁ, Anna.
Edition XXV. konference České asociace pedagogického výzkumu s tématem Vliv technologií v oblasti vzdělávání a v pedagogickém výzkumu. Hradec Králové, 13.-15. 9. 2017, 2017.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) hodnoticí úsudek učitele, gender, diferencovaný přístup učitele, školní úspěšnost, labeling
Keywords in English teacher judgment, gender, teacher differentiated behavior, academic success, labeling
Changed by Changed by: Mgr. Anna Drexlerová, učo 350370. Changed: 19/10/2017 14:51.
Abstract
Příspěvek bude prezentovat vybrané výsledky dlouhodobého výzkumného šetření. Cílem předloženého příspěvku bude zodpovědět dvě výzkumné otázky: 1) Jak si učitelka vysvětluje slabé školní výkony v případě dívek a v případě chlapců? 2) Jak probíhá komunikace mezi učitelkou a prospěchově slabými dívkami a chlapci?
Abstract (in English)
The paper will present selected results of a longitudinal research. The aim of the paper is to answer two research questions: 1) How does the teacher understand the weak academic performance in case of girls and in case of boys? 2) What does the communication between the teacher and the academically weak girls and boys look like?
Links
MUNI/A/0960/2016, interní kód MUName: Procesy učení v různých sociálních prostředích
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 8/10/2024 04:07