Detailed Information on Publication Record
2017
Tvorba digitálních vzdělávací objektů pro online prostředí: didaktické a technické poznámky k tvorbě digitálních vzdělávacích objektů (převážně) v konektivistickém a konstruktivistickém paradigmatu
ČERNÝ, MichalBasic information
Original name
Tvorba digitálních vzdělávací objektů pro online prostředí: didaktické a technické poznámky k tvorbě digitálních vzdělávacích objektů (převážně) v konektivistickém a konstruktivistickém paradigmatu
Name (in English)
Creation of digital educational objects for the online environment: didactic and technical notes on the creation of digital educational objects (predominantly) in the connectivist and constructivist paradigm
Authors
Edition
1. vyd. Brno, 111 pp. 2017
Publisher
Flow
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-88123-17-0
Keywords (in Czech)
LMS; e-learning; edTech; Moodle
Keywords in English
LMS; e-learning; edTech; Moodle
Změněno: 18/9/2017 15:07, RNDr. Michal Černý, Ph.D.
V originále
Digitální objekty, které je možné využívat ve vzdělávání, představují zajímavou a klíčovou část toho, co si většina lidí představí pod pojmem vzdělávací technologie. Jsou to jednak zařízení, která je možné pro vzdělávání používat, ale také nástroje či výukové objekty, se kterými na nich lze pracovat a které směřují k jisté formě edukace. V jednotlivých tématech se proto zaměříme na oblast tvorby jednotlivých digitálních artefaktů, které lze pro vzdělávání druhých využít. Budeme mít na mysli především tvůrce e-learningových kurzů různého druhu, tedy osoby, které dostávají (nebo si vytváří) zadání koncipovat logicky ucelenou edukační jednotku, kterou mají naplnit různými materiály - od textových dokumentů až po videa, infografiky, 3D modely nebo testy.
In English
Digital objects that can be used in education are an interesting and key part of what most people will see under the notion of educational technology. They are both devices that can be used for education, but also tools or learning objects that can be used for them and which are directed towards a certain form of education. Therefore, we will focus on the individual digital artefacts, which can be used for the education of others. In particular, we will keep in mind the creators of e-learning courses of various kinds, ie those who receive (or create) an assignment to conceive of a logically comprehensive educational unit to be filled with various materials - from text documents to videos, infographics, 3D models or tests.