ČERNÝ, Michal. Tvorba digitálních vzdělávací objektů pro online prostředí: didaktické a technické poznámky k tvorbě digitálních vzdělávacích objektů (převážně) v konektivistickém a konstruktivistickém paradigmatu (Creation of digital educational objects for the online environment: didactic and technical notes on the creation of digital educational objects (predominantly) in the connectivist and constructivist paradigm). 1st ed. Brno: Flow, 2017, 111 pp. ISBN 978-80-88123-17-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Tvorba digitálních vzdělávací objektů pro online prostředí: didaktické a technické poznámky k tvorbě digitálních vzdělávacích objektů (převážně) v konektivistickém a konstruktivistickém paradigmatu
Name (in English) Creation of digital educational objects for the online environment: didactic and technical notes on the creation of digital educational objects (predominantly) in the connectivist and constructivist paradigm
Authors ČERNÝ, Michal.
Edition 1. vyd. Brno, 111 pp. 2017.
Publisher Flow
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-88123-17-0
Keywords (in Czech) LMS; e-learning; edTech; Moodle
Keywords in English LMS; e-learning; edTech; Moodle
Changed by Changed by: RNDr. Michal Černý, Ph.D., učo 268947. Changed: 18/9/2017 15:07.
Abstract
Digitální objekty, které je možné využívat ve vzdělávání, představují zajímavou a klíčovou část toho, co si většina lidí představí pod pojmem vzdělávací technologie. Jsou to jednak zařízení, která je možné pro vzdělávání používat, ale také nástroje či výukové objekty, se kterými na nich lze pracovat a které směřují k jisté formě edukace. V jednotlivých tématech se proto zaměříme na oblast tvorby jednotlivých digitálních artefaktů, které lze pro vzdělávání druhých využít. Budeme mít na mysli především tvůrce e-learningových kurzů různého druhu, tedy osoby, které dostávají (nebo si vytváří) zadání koncipovat logicky ucelenou edukační jednotku, kterou mají naplnit různými materiály - od textových dokumentů až po videa, infografiky, 3D modely nebo testy.
Abstract (in English)
Digital objects that can be used in education are an interesting and key part of what most people will see under the notion of educational technology. They are both devices that can be used for education, but also tools or learning objects that can be used for them and which are directed towards a certain form of education. Therefore, we will focus on the individual digital artefacts, which can be used for the education of others. In particular, we will keep in mind the creators of e-learning courses of various kinds, ie those who receive (or create) an assignment to conceive of a logically comprehensive educational unit to be filled with various materials - from text documents to videos, infographics, 3D models or tests.
PrintDisplayed: 1/5/2024 01:56