Detailed Information on Publication Record
2017
Využití eye-trackingu ve výzkumu učitele: Proč a jak
MINAŘÍKOVÁ, Eva, Zuzana ŠMIDEKOVÁ, Miroslav JANÍK and Tomáš JANÍKBasic information
Original name
Využití eye-trackingu ve výzkumu učitele: Proč a jak
Name (in English)
Using Eye-Tracking in Teacher Research: Why and How
Authors
Edition
XXV. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 2017
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Konferenční abstrakt
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7435-688-9
Keywords (in Czech)
výzkum učitele; profesní vidění; eye-tracking
Keywords in English
teacher research; professional vision; eye-tracking
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 18/9/2017 18:54, Mgr. Zuzana Juříková, Ph.D.
V originále
Cílem příspěvku je na základě přehledu dostupných studií diskutovat možnosti využití technologie eye-trackingu ve výzkumu učitele a jeho profesního vidění, jaké cíle lze sledovat a jakými způsoby jich lze dosáhnout. Dále bude představen design konkrétního výzkumu, který eye-tracking pro výzkum profesního vidění využívá.
In English
Based on a review of relevant literature, the presentation aims to discuss the possibilities of using eye-tracking technology in research on teachers and their professional vision, what research aims can be addressed and how they can be achieved. Following this, the design of a specific research study that uses eye-tracking for investigating teachers’ professional vision will be introduced.
Links
GA17-15467S, research and development project |
|