HOFMANN, Eduard, Radek DURNA, Hana SVOBODOVÁ, Petr VLČEK a Marek TRÁVNÍČEK. Comparison of physical activity of pupils during learning in outdoor and indoor setting. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Comparison of physical activity of pupils during learning in outdoor and indoor setting
Název česky Srovnání průběhu výuky zeměpisu a vynaložené pohybové aktivity u žáků vyučovaných ve třídě a v terénu
Autoři HOFMANN, Eduard (203 Česká republika, domácí), Radek DURNA (203 Česká republika, garant, domácí), Hana SVOBODOVÁ (203 Česká republika, domácí), Petr VLČEK (203 Česká republika, domácí) a Marek TRÁVNÍČEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání 2017.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/17:00094963
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky field work; geography; Czech Republic; physical activity; ActiGraph
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: RNDr. Hana Svobodová, Ph.D., učo 67632. Změněno: 26. 3. 2018 14:57.
Anotace
The aim of the poster is compare the success rate of the solution of geographical tasks in the classroom and in the field and measure the physical activity of students during these activities. Tasks for testing are designed so that they can be implemented both in the normal classroom and in the field. Whether pupils solve the same task more successfully in the classroom without the influence of the environment or in the field – in an environment where the specified job is realistically happening and where the learner can engage visual and auditory sensations will be monitored. During testing, measuring of the physical activity of students is also be carried out – the students receive an ActiGraph device, which will measure their activity during a day spent at school indoor or outdoor.
Návaznosti
GA16-00695S, projekt VaVNázev: Terénní výuka jako silná výuková strategie
Investor: Grantová agentura ČR, Terénní výuka jako silná výuková strategie
MUNI/A/1262/2016, interní kód MUNázev: Příprava učitelů zeměpisu a přírodopisu na terénní výuku
Investor: Masarykova univerzita, Příprava učitelů zeměpisu a přírodopisu na terénní výuku, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 1. 9. 2024 00:35