FRÝZOVÁ, Iva. Terénní výuka z pohledu oborové didaktiky biologie. In XII. Mezinárodní konference EDUCO 2017. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Terénní výuka z pohledu oborové didaktiky biologie
Název česky Terénní výuka z pohledu oborové didaktiky biologie
Název anglicky Outdoor learning from the perspective od biology methodologies
Autoři FRÝZOVÁ, Iva.
Vydání XII. Mezinárodní konference EDUCO 2017, 2017.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky terénní výuka, oborová didaktika biologie, obsahová analýza
Změnil Změnila: Mgr. Iva Frýzová, učo 12077. Změněno: 21. 9. 2017 09:44.
Anotace
Terénní výuka je výukovou strategií, která je v prostředí české základní školy, známou, ale poměrně málo využívanou výukovou strategií. Na základě obsahové analýzy 20 oborovědidaktických publikaci z let 1948 až 2014 se zaměřením na problematiku přípravy, realizace a hodnocení různých forem terénní výuky se ukázalo, že existuje nejednotnost v terminologii jednotlivých organizačních forem, především mezi 1. a 2. stupněm základní školy. Dále analýza přinesla zjištění, že přínos terénní výuky vidí autoři publikaci především v míře názornosti a částečně v příležitosti k nácviku dovedností. Méně často a bez bližšího vysvětlení pak uvádí vliv na změnu postojů k přírodě a rozvoje sociálních vztahů mezi žáky či mezi žáky a učitelem. V neposlední řadě pak analýza přinesla zjištění, že publikace věnují jen velmi malou pozornost vlastní metodologii terénní výuky.
Anotace anglicky
Outdoor learning is a learning strategy that is in the Czech elementary school environment, a well-known but rather less well-used teaching strategy. Based on the content analysis of 20 field-specific publications from 1948 to 2014, focusing on the problems of preparation, implementation and evaluation of various forms of field education, there appeared to be an inconsistency in the terminology of individual organizational forms, especially between 1st and 2nd grade of school. Furthermore, the analysis has brought to light the findings that the contribution of outdoor learning is seen by authors in the publication, especially in the degree of clarity and partly in the opportunity to practice skills. Less often, and without further explanation, the impact on change of attitudes towards nature and the development of social relations between pupils or among pupils and teachers is explained. Last but not least, the analysis has brought to light the fact that publications pay little attention to their own methodology of outdoor learning.
VytisknoutZobrazeno: 31. 8. 2024 23:57