JANÍK, Tomáš, Tomáš JANKO, Karolína PEŠKOVÁ, Michaela SPURNÁ, Petr KNECHT and Karel ŠEVČÍK. Vnímání kurikulárních změn učiteli ZŠ: shrnutí hlavních výsledků z rozhovorů (Primary and lower secondary school teachers’ perceptions of curriculum changes: summarizing the main results from interviews). In 25. výroční konference ČAPV: Vliv technologií v oblasti vzdělávání a v pedagogickém výzkumu. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vnímání kurikulárních změn učiteli ZŠ: shrnutí hlavních výsledků z rozhovorů
Name in Czech Vnímání kurikulárních změn učiteli ZŠ: shrnutí hlavních výsledků z rozhovorů
Name (in English) Primary and lower secondary school teachers’ perceptions of curriculum changes: summarizing the main results from interviews
Authors JANÍK, Tomáš, Tomáš JANKO, Karolína PEŠKOVÁ, Michaela SPURNÁ, Petr KNECHT and Karel ŠEVČÍK.
Edition 25. výroční konference ČAPV: Vliv technologií v oblasti vzdělávání a v pedagogickém výzkumu, 2017.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) postoje ke změnám kurikula, učitelé základní školy, polostrukturovaný rozhovor
Keywords in English attitudes towards curriculum changes, primary and lower secondary school teachers, semi-structured interview
Changed by Changed by: Mgr. Tomáš Janko, Ph.D., učo 104778. Changed: 4/10/2017 10:52.
Abstract
Cílem příspěvku je představit hlavní výsledky výzkumného šetření, které zjišťovalo, jak učitelé ZŠ vnímají proběhlou kurikulární reformu a zda existuje souvislost mezi jejich postoji k reformě a používáním kurikulárních dokumentů v praxi. Šetření je druhou fází projektu GAČR Mezi akceptací a resistencí: Vnímání kurikulárních změn učiteli v období deseti let implementace reformy (GA15-05122S), který analyzuje, jak učitelé (ne)přijímají kurikulární reformu po deseti letech od jejího etablování na školách.
Abstract (in English)
The aim of the contribution is to present the main results of an interview inquiry, which investigated how primary and lower secondary school teachers perceive recent curriculum changes (new curricular documents and the process of reform implementation) and if there is a relationship between their views of the reform and their use of the curricular documents. The inquiry represents the second research phase of the project GAČR Between acceptance and resistance: Teachers’ perceptions of curricular changes 10 years into the reform implementation (GA15-05122S), which explores how the curriculum reform is appreciated by teachers within 10 years after its implementation.
Links
GA15-05122S, research and development projectName: Mezi akceptací a resistencí: Vnímání kurikulárních změn učiteli v období deseti let implementace reformy
Investor: Czech Science Foundation, Between acceptance and resistance: Teachers' perceptions of curriculum changes 10 years into the reform implementation
PrintDisplayed: 7/5/2024 18:18