BORTLÍKOVÁ, Monika and Irena PLUCKOVÁ. IDENTIFIKACE MISKONCEPCÍ VE VYBRANÝCH ASPEKTECH ANORGANICKÉ CHEMIE POMOCÍ POJMOVÝCH MAP. In Kričfaluši Dana (Ed.). MEZINÁRODNÍ KONFERENCE AKTUÁLNÍ ASPEKTY PREGRADUÁLNÍ PŘÍPRAVY A POSTGRADUÁLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ UČITELŮ CHEMIE. 1st ed. Ostrava: Ostravská univerzita, 2017, p. 285-290. ISBN 978-80-7464-942-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name IDENTIFIKACE MISKONCEPCÍ VE VYBRANÝCH ASPEKTECH ANORGANICKÉ CHEMIE POMOCÍ POJMOVÝCH MAP
Authors BORTLÍKOVÁ, Monika and Irena PLUCKOVÁ.
Edition 1. vyd. Ostrava, MEZINÁRODNÍ KONFERENCE AKTUÁLNÍ ASPEKTY PREGRADUÁLNÍ PŘÍPRAVY A POSTGRADUÁLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ UČITELŮ CHEMIE, p. 285-290, 6 pp. 2017.
Publisher Ostravská univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7464-942-4
Keywords (in Czech) miskoncepce, anorganická chemie, pojmová mapa, znalost, kyslík
Keywords in English misconception, anorganic chemistry, concept map, knowledge, oxygen
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. Monika Bortlíková, učo 322537. Changed: 27/9/2017 09:04.
Abstract
Pojmová mapa se v dnešní době velmi často využívá jako jeden z diagnostických nástrojů pro identifikaci miskoncepcí především v přírodovědných předmětech. Podněcuje žáky k hlubšímu, aktivnějšímu a kritičtějšímu pohledu na konkrétní probírané téma. Pomáhá učitelům a pedagogům hledat možné nepřesnosti a nejasnosti ve vzájemných vztazích mezi pojmovými strukturami. Předložený příspěvek se zabývá identifikací miskoncepcí prvku kyslíku pomocí pojmové mapy. Žáci mají mnoho nepřesných či nedokonalých představ o vybraném prvku periodické tabulky. Tyto představy jsou před učiteli většinou skryty. Pojmová mapa je jeden z nástrojů, který pomáhá učitelům odhalovat skryté představy žáků o daných pojmech a následně s nimi pracovat z různých úhlů pohledu. Jedná se o předvýzkum kvalitativního výzkumného šetření, který byl proveden u žáků osmého ročníku na čtyřech základních školách.
Abstract (in English)
Concept map is often used as one of the diagnostic tools to identify misconception, especially in science subjects. It stimulates students to a deeper, more active and more critical viewpoint on the topic. It helps teachers to look for possible mistakes in relations between the conceptual structures. This paper deals with the identification misconceptions of oxygen by using conceptual maps. Pupils have a lot of wrong ideas about this element of periodic table. These ideas are often hidden. The concept map is a tool that helps teachers detects misconceptions and work with the ideas of pupils from different point of view. This is a pilot study of a qualitative research. The research was conducted at the 8th class pupils at four primary schools.
PrintDisplayed: 27/7/2024 13:56