MACEK, Jakub. Traditional and Convergent Domestic Audiences : Towards a Typology of the Transforming Czech Viewership of Films and TV series. Iluminace : časopis pro teorii, historii a estetiku filmu. Praha: Národní filmový archív, 2017, roč. 29, č. 2, s. 7-24. ISSN 0862-397X.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Traditional and Convergent Domestic Audiences : Towards a Typology of the Transforming Czech Viewership of Films and TV series
Autoři MACEK, Jakub (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Iluminace : časopis pro teorii, historii a estetiku filmu, Praha, Národní filmový archív, 2017, 0862-397X.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50800 5.8 Media and communications
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/17:00095004
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky audiences; media convergence; audio-visual content; survey; Czech population
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 27. 3. 2018 10:34.
Anotace
is exploratory study draws upon data from a 2014 survey of the Czech adult population, focusing on di erences between traditional and convergent domestic audiences of lm and TV. Employing statistical methods of hierarchical cluster analysis and multinomial logistic regression, this empiri- cal paper considers traditional and convergent modes of content consumption, various forms of the curation of content, the viewers’ attitudes to content, socio-demographic variables, and culture in general. On this basis, an evidence-based typology of Czech domestic audiences is formulated, sug- gesting four types of lm and TV viewers: traditional passive audiences, traditional engaged audi- ences, convergent passive audiences and convergent engaged audiences. Consequently, the study looks for cultural and socio-demographic predictors of the resulting types of audiences.
Návaznosti
GP13-15684P, projekt VaVNázev: Nová a stará média v každodenním životě: mediální publika v čase proměny mediálních praxí
Investor: Grantová agentura ČR, Nová a stará média v každodenním životě: mediální publika v čase proměny mediálních praxí
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 01:52