PROCHÁZKA, Jakub, Monika HEINIGOVÁ, Kryštof KAMENICKÝ, Lucie LUKÁŠOVÁ, Alžběta SEDLÁKOVÁ a Martin VACULÍK. Perceived performance as predictor of satisfaction: Experiment. In Ford Lumban Gaol, Fonny Hutagalung, Fong Peng Chew, Zulkifli Md Isa, A.R. Rushdan. Trends and Issues in Interdisciplinary Behavior and Social Science: Proceedings of the 5th International Congress on Interdisciplinary Behavior and Social Science (ICIBSoS 2016). Boca Raton, FL: CRC Press, Taylor & Francis Group, 2017, s. 25-28. ISBN 978-1-138-03516-4. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1201/9781315269184-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Perceived performance as predictor of satisfaction: Experiment
Autoři PROCHÁZKA, Jakub (203 Česká republika, garant, domácí), Monika HEINIGOVÁ (203 Česká republika, domácí), Kryštof KAMENICKÝ (203 Česká republika, domácí), Lucie LUKÁŠOVÁ (203 Česká republika, domácí), Alžběta SEDLÁKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Martin VACULÍK (203 Česká republika, domácí).
Vydání Boca Raton, FL, Trends and Issues in Interdisciplinary Behavior and Social Science: Proceedings of the 5th International Congress on Interdisciplinary Behavior and Social Science (ICIBSoS 2016), od s. 25-28, 4 s. 2017.
Nakladatel CRC Press, Taylor & Francis Group
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW CRC Press webpage with the proceedings
Kód RIV RIV/00216224:14560/17:00097716
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-1-138-03516-4
Doi http://dx.doi.org/10.1201/9781315269184-6
UT WoS 000460605600005
Klíčová slova česky pracovní spokojenost; pracovní výkon; zpětná vazba; experiment
Klíčová slova anglicky work satisfaction; work performance; feedback; experiment
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 24. 4. 2019 16:13.
Anotace
This study is an inter-subject laboratory experiment focusing on the influence of perceived performance on task satisfaction. The sample consisted of 131 students solved standardized computer word-search puzzles, for which they received feedback, and responded to items from a task satisfaction scale. Feedback was given randomly, regardless of the actual accuracy in solving the puzzles, and created an impression of below-average, average or above-average performance. The results showed that an impression of above-average per-formance led to greater satisfaction than an impression of average or below-average performance. There was no difference between the groups with average and below-average performance. The study provides evidence regarding causality in the relationship between performance and satisfaction.
Návaznosti
MUNI/A/1021/2015, interní kód MUNázev: Behaviorálně ekonomické experimenty v marketingu a managementu
Investor: Masarykova univerzita, Behaviorálně ekonomické experimenty v marketingu a managementu, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
MUNI/A/1081/2016, interní kód MUNázev: Leader jako klíčový faktor výkonu týmu
Investor: Masarykova univerzita, Leader jako klíčový faktor výkonu týmu, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 17:39