SEDLÁČEK, Martin a Klára ŠEĎOVÁ. How many are talking? The role of collectivity in dialogic teaching. International Journal of Educational Research. 2017, roč. 85, č. 2017, s. 99-108. ISSN 0883-0355. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.ijer.2017.07.001.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název How many are talking? The role of collectivity in dialogic teaching
Autoři SEDLÁČEK, Martin (203 Česká republika, garant, domácí) a Klára ŠEĎOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání International Journal of Educational Research, 2017, 0883-0355.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Nizozemské království
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Impakt faktor Impact factor: 1.138
Kód RIV RIV/00216224:14210/17:00095027
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1016/j.ijer.2017.07.001
UT WoS 000412039400009
Klíčová slova anglicky Dialogic teaching; Collectivity; Productive participation; Student talk; Open discussion
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Změněno: 5. 4. 2018 12:21.
Anotace
This study deals with the impact of a teacher development program focused on the implementation of dialogic teaching practice. The participants were eight Czech teachers in lower secondary schools and their classes. An analysis of video recordings of their lessons made during a one-year action research program revealed that classroom discourse had changed. Students had started to participate in a more productive way, which led to an increase in complex student talk characterized by thought and reasoning. In this study, we pose the question whether there is a relationship between the quality of student talk and the number of students participating in classroom discourse. Our analysis shows that the greater the number of students who participate in communication, the higher the probability that elaborated student talk with thought and reasoning will occur. However, this relationship is not a direct one; it is induced by a mediating variable constituted by the duration of open discussion.
Návaznosti
GA17-03643S, projekt VaVNázev: Vztah mezi charakteristikami výukové komunikace a vzdělávacími výsledky žáků
Investor: Grantová agentura ČR, Vztah mezi charakteristikami výukové komunikace a vzdělávacími výsledky žáků
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 18:20