SLEZÁČKOVÁ, Alena. Pozitivní psychologie – věda o štěstí (Positive psychology : A science on happiness). Online. In Klapetek, Milan. Štěstí – muška jenom zlatá! Brno: Vysoké učení technické v Brně, Institut celoživotního vzdělávání, 2017, p. 35-39. ISBN 978-80-214-5516-0. Available from: https://dx.doi.org/10.13164/conf.smjz.2015.2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Pozitivní psychologie – věda o štěstí
Name (in English) Positive psychology : A science on happiness
Authors SLEZÁČKOVÁ, Alena (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, Štěstí – muška jenom zlatá! p. 35-39, 5 pp. 2017.
Publisher Vysoké učení technické v Brně, Institut celoživotního vzdělávání
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50101 Psychology
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/17:00097788
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-214-5516-0
Doi http://dx.doi.org/10.13164/conf.smjz.2015.2
Keywords (in Czech) Pozitivní psychologie; štěstí; naděje
Keywords in English Positive psychology; happiness; hope
Tags rivok
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Changed: 25/4/2018 08:37.
Abstract
Příspěvek shrnuje dosavadní vývoj pozitivní psychologie u nás i v zahraničí a předstabuje hlavní témata výzkumu v dané oblasti. Prezentovány jsou také výsledky české části mezinárodního projektu Hope Barometer, do něhož se v roce 2014 zapojilo více než 1400 českých respondentů. Závěrem jsou navrženy možnoszi aplikace poznatků výzkumů v praxi.
Abstract (in English)
The paper summarizes the development of positive psychology in the Czech Republic and abroad and presents the main topics of research in the given field. The results of the Czech part of the international project Hope Barometer, which included data from more than 1400 Czech respondents in 2014, are also presented. Finally, the possibilities of applying research findings in practice are suggested.
PrintDisplayed: 17/7/2024 21:25