NEŠLEHA, Josef a Hana FLORIANOVÁ. Financial Literacy Testing: Results of Conducted Research and Introduction of a Project. International Journal of Social, Behavioral, Educational, Economic, Business and Industrial Engineering. World Academy of Science, Engineering and Technology, roč. 10, č. 12, s. 4077-4081. ISSN 2010-376X. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Financial Literacy Testing: Results of Conducted Research and Introduction of a Project
Autoři NEŠLEHA, Josef (203 Česká republika, garant, domácí) a Hana FLORIANOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání International Journal of Social, Behavioral, Educational, Economic, Business and Industrial Engineering, World Academy of Science, Engineering and Technology, 2016, 2010-376X.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50206 Finance
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14560/16:00097790
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova anglicky Czech Republic; financial education; financial literacy; primary school; regression analysis
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 6. 4. 2018 10:18.
Anotace
The goal of the study is to provide results of a conducted study devoted to financial literacy in the Czech Republic and to introduce a project related to financial education in the Czech Republic. Financial education has become an important part of education in the country, yet it is still neglected on the lowest level of formal education–primary schools. The project is based on investigation of financial literacy on primary schools in the Czech Republic. Consequently, the authors aim to formulate possible amendments related to this type of education. The gained dataset is intended to be used for analysis concerning financial education in the Czech Republic. With regard to used methods, the most important one is regression analysis for disclosure of predictors causing different levels of financial literacy. Furthermore, comparison of different groups is planned, for which t-tests are intended to be used. The study also employs descriptive statistics to introduce basic relationship in the data file.
Návaznosti
MUNI/A/0916/2015, interní kód MUNázev: Behaviorální a znalostní aspekty obchodování a oceňování finančních aktiv
Investor: Masarykova univerzita, Behaviorální a znalostní aspekty obchodování a oceňování finančních aktiv, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 17:58