VOURVOPOULOS, Athanasios, Evangelos NIFORATOS, Michal HLINKA, Filip ŠKOLA a Fotis LIAROKAPIS. Investigating the Effect of User Profile during Training for BCI-based Games. Online. In Proc. of the 9th International Conference on Virtual Worlds and Games for Serious Applications (VS-Games 2017), IEEE Computer Society, Athens, Greece, 6-8 September. Athens, Greece: IEEE Computer Society, 2017, s. 117-124. ISBN 978-1-5090-5812-9. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1109/VS-GAMES.2017.8056579.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Investigating the Effect of User Profile during Training for BCI-based Games
Autoři VOURVOPOULOS, Athanasios (300 Řecko), Evangelos NIFORATOS (300 Řecko), Michal HLINKA (203 Česká republika), Filip ŠKOLA (203 Česká republika, domácí) a Fotis LIAROKAPIS (300 Řecko, domácí).
Vydání Athens, Greece, Proc. of the 9th International Conference on Virtual Worlds and Games for Serious Applications (VS-Games 2017), IEEE Computer Society, Athens, Greece, 6-8 September, od s. 117-124, 8 s. 2017.
Nakladatel IEEE Computer Society
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14330/17:00097864
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-1-5090-5812-9
ISSN 2474-0489
Doi http://dx.doi.org/10.1109/VS-GAMES.2017.8056579
UT WoS 000425228700016
Klíčová slova anglicky brain computer interfaces; computer games
Štítky firank_B
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Fotios Liarokapis, PhD, učo 235197. Změněno: 31. 8. 2018 11:15.
Anotace
Since brain-computer interface (BCI) systems have moved outside the laboratory settings, their use in virtual reality and games promised to offer a more compelling experience to the user. BCI for entertainment yields interesting applications with the main purpose to create positive experiences that enrich our lives. However, the main challenge in the use of BCIs lies in the lack of reliability and satisfactory performance that inexperienced users have. To evaluate such systems, not only user experience but also user profile (e.g., gender, role etc.) needs to be considered, helping us understand how a BCI system can better enhance the brain-to-game interaction. This paper illustrates the importance of gender, individual role (i.e., user profession), and time of use when interacting with a BCI game, with a total of 34 participants. Furthermore, we present the effect of reported workload and loss of self-consciousness during the game play on performance. Finally, we highlight the need for considering user profile in BCI research, and we show how this information could benefit BCI by improving the selection of suitable mental tasks.
Návaznosti
MUNI/A/0997/2016, interní kód MUNázev: Aplikovaný výzkum na FI: vyhledávacích systémy, bezpečnost, vizualizace dat a virtuální realita.
Investor: Masarykova univerzita, Aplikovaný výzkum na FI: vyhledávacích systémy, bezpečnost, vizualizace dat a virtuální realita., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 01:06