Detailed Information on Publication Record
2017
Role of solidarity in social inclusion of children with emotional and behavioral disorders
ČERVENKA, KarelBasic information
Original name
Role of solidarity in social inclusion of children with emotional and behavioral disorders
Name in Czech
Role solidarity v procesu sociálního začleňování dětí s poruchami emocí a chování
Authors
Edition
e-Pedagogium, Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2017, 1213-7758
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
sociální inkluze; inkluze ve vzdělávání; solidarita; porucha emocí a chování; stigmatizace; etopedie; intervence
Keywords in English
social inclusion; educational inclusion; solidarity; behavioral and emotional difficulties; special education; stigmatisation; intervention
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 6/3/2018 15:31, doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.
V originále
This paper is focused on educational inclusion of children with emotional and behavioral disorders. The objective aims to emphasize the importance of the social and cultural dimensions of the process of inclusion (not only) in education, especially with regard to the specifics of the situation of these children. Using the role that solidarity plays in the process of inclusion we emphasize the importance of its informal aspect.
In Czech
Text je zaměřen na problematiku inkluze ve vzdělávání dětí s poruchami emocí. Cílem textu je zdůraznit význam sociální a kulturní dimenze procesu inkluze (nejen) ve vzdělávání, zejména s ohledem na specifika situace těchto dětí. Prostřednictvím role, kterou má solidarita v rámci procesu inkluze, je zdůrazněna důležitost jeho neformální stránky.