J 2017

Role of solidarity in social inclusion of children with emotional and behavioral disorders

ČERVENKA, Karel

Basic information

Original name

Role of solidarity in social inclusion of children with emotional and behavioral disorders

Name in Czech

Role solidarity v procesu sociálního začleňování dětí s poruchami emocí a chování

Edition

e-Pedagogium, Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2017, 1213-7758

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

sociální inkluze; inkluze ve vzdělávání; solidarita; porucha emocí a chování; stigmatizace; etopedie; intervence

Keywords in English

social inclusion; educational inclusion; solidarity; behavioral and emotional difficulties; special education; stigmatisation; intervention

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 6/3/2018 15:31, doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.

Abstract

V originále

This paper is focused on educational inclusion of children with emotional and behavioral disorders. The objective aims to emphasize the importance of the social and cultural dimensions of the process of inclusion (not only) in education, especially with regard to the specifics of the situation of these children. Using the role that solidarity plays in the process of inclusion we emphasize the importance of its informal aspect.

In Czech

Text je zaměřen na problematiku inkluze ve vzdělávání dětí s poruchami emocí. Cílem textu je zdůraznit význam sociální a kulturní dimenze procesu inkluze (nejen) ve vzdělávání, zejména s ohledem na specifika situace těchto dětí. Prostřednictvím role, kterou má solidarita v rámci procesu inkluze, je zdůrazněna důležitost jeho neformální stránky.