VRUBEL, Martin. Analýza přístupnosti vzdělávání dospělých s postižením v České republice, Izraeli a Gruzii (Analysis of accessibility of adult education with disabilities in the Czech Republic, Israel and Georgia). In 9. mezinárodní konference celoživotního vzdělávání ICOLLE 2017. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Analýza přístupnosti vzdělávání dospělých s postižením v České republice, Izraeli a Gruzii
Name in Czech Analýza přístupnosti vzdělávání dospělých s postižením v České republice, Izraeli a Gruzii
Name (in English) Analysis of accessibility of adult education with disabilities in the Czech Republic, Israel and Georgia
Authors VRUBEL, Martin.
Edition 9. mezinárodní konference celoživotního vzdělávání ICOLLE 2017, 2017.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50302 Education, special
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) celoživotní vzdělávání; vzdělávání dospělých; osoba s postižení; mezinárodní srovnání
Keywords in English lifelong learning; adult education; person with disability; international comparison
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Klára Dobrovolná, DiS., učo 84416. Changed: 11/3/2018 18:38.
Abstract
Příspěvek prezentoval srovnávací výzkum přístupnosti celoživotního vzdělávání a vzdělávání dospělých osob s postižením v České republice a partnerských zemích EU. Česká republika má obdobnou nabídku možnosti celoživotního vzdělávání jako Israel. Gruzie v současné době buduje kapacity pro další vzdělávání osob s postižením. Vliv na toto má evropská legislativa a evropské rozvojové projekty.
Abstract (in English)
The paper presented a study of accessibility of lifelong education and adult education of adult with disabilities in the Czech republic and the EU partner countries. The Czech Republic has a similar offer of lifelong learning opportunities as Israel. Georgia is currently building capacity for further education of people with disabilities. The impact of this is on European legislation and European development projects.
Links
2015-2951/001-001, interní kód MUName: Developing programs for Access of disadvantaged groups of people and Regions to higher Education (Acronym: DARE)
Investor: European Union, Capacity Building in the field of higher education
PrintDisplayed: 23/6/2024 14:22