VRUBEL, Martin. Přístupnost vzdělávání na vysokých školách v České republice, Izraeli a Gruzii pro studenty s postižením v kontextu otevírání pracovního trhu. In Konferenci projektu Active Citizenship and Decent Work - Proč zaměstnávat? Protože je to normální. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Přístupnost vzdělávání na vysokých školách v České republice, Izraeli a Gruzii pro studenty s postižením v kontextu otevírání pracovního trhu
Název česky Přístupnost vzdělávání na vysokých školách v České republice, Izraeli a Gruzii pro studenty s postižením v kontextu otevírání pracovního trhu
Název anglicky Accessible education at universities in the Czech Republic, Israel and Georgia for students with disabilities in the context of opening up the labor market
Autoři VRUBEL, Martin.
Vydání Konferenci projektu Active Citizenship and Decent Work - Proč zaměstnávat? Protože je to normální. 2017.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky postižení; pracovní trh; vysoké školy; bariéry; mezinárodní srovnání
Klíčová slova anglicky disability; job market; universities; barriers; international comparison
Změnil Změnila: Mgr. Klára Dobrovolná, DiS., učo 84416. Změněno: 11. 3. 2018 20:30.
Anotace
Příspěvek se zaměřuje na možnosti zvýšení zmaěstnanosti osob s postižením. Příspěvek prezentuje srovnání přístupů vedoucích ke zvýšení otevřenosti vysokých škol v České republice a dvou přidružených zemích Evropské unie (Izraeli a Gruzii) pro studenty s postižením. Kromě způsobu odstraňovaní trvdých bariér se zaměřujeme též na srovnání volby strategií znamenajících v konečném důsledku zvýšení počtu absolventů vysokých škol s postižením a s tím spojené zlepěšení jejich možnosti uplatnění se na trhu práce.
Anotace anglicky
The paper focuses on the possibilities of increasing the unemployment of people with disabilities. The paper presents a comparison of approaches leading to higher education openness in the Czech Republic and two associated countries of the European Union (Israel and Georgia) for students with disabilities. In addition to the way we remove the permanent barriers, we also focus on comparing the choice of strategies that ultimately lead to an increase in the number of university graduates with disabilities and the associated improvement in their employability in the labor market.
Návaznosti
2015-2951/001-001, interní kód MUNázev: Developing programs for Access of disadvantaged groups of people and Regions to higher Education (Akronym: DARE)
Investor: Evropská unie, Developing programs for Access of disadvantaged groups of people and Regions to higher Education, Budování kapacit v oblasti vysokoškolského vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 30. 9. 2024 19:05