Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1393110, author = {Sedláčková, Jana}, booktitle = {Konference ČAPV 2017, Pedagogická fakulta Univerzity v Hradci Králové, 13.-14. 9. 2017}, keywords = {family-school cooperation; reading literacy; parental expectations; teachers' expectations; reading homework; first grade}, language = {cze}, title = {Vzájemná očekávání matek a učitelek dětí 1. tříd ohledně spolupráce na rozvoji jejich čtenářské gramotnosti}, url = {http://cpvuhk.cz/wp-content/uploads/2017/09/Sborn%C3%ADk-anotac%C3%AD-%C4%8CAPV-web.pdf}, year = {2017} }
TY - CONF ID - 1393110 AU - Sedláčková, Jana PY - 2017 TI - Vzájemná očekávání matek a učitelek dětí 1. tříd ohledně spolupráce na rozvoji jejich čtenářské gramotnosti KW - family-school cooperation KW - reading literacy KW - parental expectations KW - teachers' expectations KW - reading homework KW - first grade UR - http://cpvuhk.cz/wp-content/uploads/2017/09/Sborn%C3%ADk-anotac%C3%AD-%C4%8CAPV-web.pdf L2 - http://cpvuhk.cz/wp-content/uploads/2017/09/Sborn%C3%ADk-anotac%C3%AD-%C4%8CAPV-web.pdf N2 - Cílem příspěvku bylo nastínit závěry plynoucí z předběžné analýzy dat týkajících se vzájemných očekávání matek a učitelek ohledně spolupráce na rozvoji počáteční čtenářské gramotnosti. Na základě analýzy hloubkových polostrukturovaných s 10 matkami a 2 učitelkami dětí 1. tříd ZŠ lze říci, že: Část domácí přípravy do čtení, zadávaná dětem ve 2. pololetí, je prezentována spíše ve formě doporučení, než jako povinný domácí úkol. Matky toto povinně-dobrovolné nastavení vnímají s jeho výhodami i nevýhodami. Na jednu stranu by si občas přály více povinných domácích úkolů do čtení, na druhou stranu přiznávají, že i přes původní snahu denně s dítětem číst nezvládají toto doporučení ve 2. pololetí naplňovat. S učitelkami se však shodují na tom, že hlavním úkolem školy v rozvoji čtenářské gramotnosti je výuka techniky čtení, zatímco rodina by měla podpořit kladný vztah dítěte ke čtení a knihám. ER -
SEDLÁČKOVÁ, Jana. Vzájemná očekávání matek a učitelek dětí 1. tříd ohledně spolupráce na rozvoji jejich čtenářské gramotnosti. In \textit{Konference ČAPV 2017, Pedagogická fakulta Univerzity v Hradci Králové, 13.-14. 9. 2017}. 2017.
|