BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona. Zkušenosti pediatrů s poskytováním péče u dětí s deficity ve vývoji řeči a jazykových schopností - pohledy z praxe. (Experience of paediatricians with care for children with speech development and language competence deficits – from the medial practice). Pediatrie pro praxi. Olomouc: Solen, s.r.o., 2017, vol. 18, No 4, p. 232-234. ISSN 1213-0494.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Zkušenosti pediatrů s poskytováním péče u dětí s deficity ve vývoji řeči a jazykových schopností - pohledy z praxe.
Name in Czech Zkušenosti pediatrů s poskytováním péče u dětí s deficity ve vývoji řeči a jazykových schopností - pohledy z praxe.
Name (in English) Experience of paediatricians with care for children with speech development and language competence deficits – from the medial practice
Authors BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Pediatrie pro praxi, Olomouc, Solen, s.r.o. 2017, 1213-0494.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50302 Education, special
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/17:00098044
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) dítě s deficity ve vývoji řeči a jazykových schopností; opožděný vývoj řeči; raná logopedická intervence
Keywords in English children with speech development and language competence deficits; delayed speech development; early intervention
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 17/5/2018 14:26.
Abstract
V současné době dochází v České republice ke zvyšujícímu se počtu dětí s opožděným a narušeným vývojem řeči. Poměrně velké množství dětí se potýká s nedostatky v úrovni komunikační schopnosti v posledním roce před vstupem do školy a po zahájení školní docházky. Proto je třeba se zaměřit na včasnou diagnostiku a zahájení odpovídající intervence ihned po zjištění vývojového opoždění. Příspěvek přináší závěry výzkumné studie analyzující názory pediatrů na danou problematiku.
Abstract (in English)
Nowadays the number of children with a speech development delay or disorder has been increasing in the Czech Republic. Quite a large number of children show deficiency in communication abilities in the last pre-school year and after they start to attend school. Therefore we have to focus on early diagnostics and commencement of the corresponding intervention immediately after some delay in the development is found. The contribution brings conclusions of a research study analyzing the opinions of paediatricians concerning this matter.
PrintDisplayed: 27/5/2024 23:41