Detailed Information on Publication Record
2017
Dítě s opožděním ve vývoji řeči – čekat do třetího roku, nebo zahájit péči v raném věku?
BYTEŠNÍKOVÁ, IlonaBasic information
Original name
Dítě s opožděním ve vývoji řeči – čekat do třetího roku, nebo zahájit péči v raném věku?
Name in Czech
Dítě s opožděním ve vývoji řeči – čekat do třetího roku, nebo zahájit péči v raném věku?
Name (in English)
Children with delayed speech development – wait until they reach the age of three or start a therapy in their early age?
Authors
BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Pediatrie pro praxi, Olomouc, Solen, s.r.o. 2017, 1213-0494
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50302 Education, special
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/17:00098046
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
vývoj řeči; opožděný vývoj řeči; včasná diagnostika; stimulace rodiči
Keywords in English
speech development; delayed speech development; early diagnostics; stimulation by parents
Tags
Reviewed
Změněno: 23/3/2018 10:24, Dana Nesnídalová
V originále
Cílem této přehledové studie je informovat praktické lékaře pro děti a dorost o významu včasné diagnostiky u dětí s opožděním ve vývoji řeči a jazykových schopností. Jsou zde uvedeny dvě skupiny dětí, které jsou rizikové z hlediska vývoje řeči a jazykových schopností - děti s identifikovatelným rizikem a děti potencionálně rizikové. Příspěvek upozorňuje na přínos včasné diagnostiky a možnosti intervence s akcentem na terapeutické strategie, vycházející se sociopragmatické vývojové teorie.
In English
The aim of this review study is to inform general practitioners for children and adolescents about the importance of early diagnostics of children with delayed speech and language competence development. It specifies two groups of children who are at risk as regards speech and language competence development – children with an identified risk and children with a potential risk. The contribution points out the benefits of early diagnostics and possible intervention with an emphasis on therapeutic strategies based on the sociopragmatic development theory. The aim of this review study is to inform general practitioners for children and adolescents about the importance of early diagnostics of children with delayed speech and language competence development. It specifies two groups of children who are at risk as regards speech and language competence development – children with an identified risk and children with a potential risk. The contribution points out the benefits of early diagnostics and possible intervention with an emphasis on therapeutic strategies based on the sociopragmatic development theory.