HANUŠOVÁ, Světlana, Tomáš JANÍK, Eva MINAŘÍKOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Miroslav JANÍK, Klára ULIČNÁ and Jan MAREŠ. Should I stay or should I go aneb Co drží začínající učitele v profesi? (Should I stay or should I go or What keeps beginning teachers in the profession?). In XXV. ročník konference ČAPV Vliv technologií v oblasti vzdělávání a v pedagogickém výzkumu. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Should I stay or should I go aneb Co drží začínající učitele v profesi?
Name in Czech Should I stay or should I go aneb Co drží začínající učitele v profesi?
Name (in English) Should I stay or should I go or What keeps beginning teachers in the profession?
Authors HANUŠOVÁ, Světlana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Tomáš JANÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Eva MINAŘÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Tomáš KOHOUTEK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Miroslav JANÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Klára ULIČNÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jan MAREŠ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition XXV. ročník konference ČAPV Vliv technologií v oblasti vzdělávání a v pedagogickém výzkumu, 2017.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/17:00095109
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) začínající učitel; odchod z profese; prediktory
Keywords in English novice teacher; drop-out; predictors
Changed by Changed by: Mgr. Eva Minaříková, Ph.D., učo 102818. Changed: 5/4/2018 15:51.
Abstract
Cílem příspěvku je na základě výsledků výzkumu formulovat doporučení směřující k redukci nežádoucích odchodů začínajících učitelů pro školy, školskou politiku a pregraduální vzdělávání učitelů.
Abstract (in English)
The contribution focused on the formulations of recommendations for schools, educational policy and teacher education. The recommended measures are aimed at reducing drop-out in novice teachers.
Links
GA15-12956S, research and development projectName: Jaký význam má kontext: objektivní determinanty socializace začínajících učitelů
Investor: Czech Science Foundation, How context matters: objective determinants of novice teachers´ socialisation
PrintDisplayed: 22/7/2024 16:43