Detailed Information on Publication Record
2017
Should I stay or should I go aneb Co drží začínající učitele v profesi?
HANUŠOVÁ, Světlana, Tomáš JANÍK, Eva MINAŘÍKOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Miroslav JANÍK et. al.Basic information
Original name
Should I stay or should I go aneb Co drží začínající učitele v profesi?
Name in Czech
Should I stay or should I go aneb Co drží začínající učitele v profesi?
Name (in English)
Should I stay or should I go or What keeps beginning teachers in the profession?
Authors
HANUŠOVÁ, Světlana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Tomáš JANÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Eva MINAŘÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Tomáš KOHOUTEK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Miroslav JANÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Klára ULIČNÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jan MAREŠ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
XXV. ročník konference ČAPV Vliv technologií v oblasti vzdělávání a v pedagogickém výzkumu, 2017
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/17:00095109
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
začínající učitel; odchod z profese; prediktory
Keywords in English
novice teacher; drop-out; predictors
Změněno: 5/4/2018 15:51, Mgr. Eva Minaříková, Ph.D.
V originále
Cílem příspěvku je na základě výsledků výzkumu formulovat doporučení směřující k redukci nežádoucích odchodů začínajících učitelů pro školy, školskou politiku a pregraduální vzdělávání učitelů.
In English
The contribution focused on the formulations of recommendations for schools, educational policy and teacher education. The recommended measures are aimed at reducing drop-out in novice teachers.
Links
GA15-12956S, research and development project |
|