k 2017

Should I stay or should I go aneb Co drží začínající učitele v profesi?

HANUŠOVÁ, Světlana, Tomáš JANÍK, Eva MINAŘÍKOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Miroslav JANÍK et. al.

Basic information

Original name

Should I stay or should I go aneb Co drží začínající učitele v profesi?

Name in Czech

Should I stay or should I go aneb Co drží začínající učitele v profesi?

Name (in English)

Should I stay or should I go or What keeps beginning teachers in the profession?

Authors

HANUŠOVÁ, Světlana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Tomáš JANÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Eva MINAŘÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Tomáš KOHOUTEK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Miroslav JANÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Klára ULIČNÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jan MAREŠ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

XXV. ročník konference ČAPV Vliv technologií v oblasti vzdělávání a v pedagogickém výzkumu, 2017

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/17:00095109

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

začínající učitel; odchod z profese; prediktory

Keywords in English

novice teacher; drop-out; predictors
Změněno: 5/4/2018 15:51, Mgr. Eva Minaříková, Ph.D.

Abstract

V originále

Cílem příspěvku je na základě výsledků výzkumu formulovat doporučení směřující k redukci nežádoucích odchodů začínajících učitelů pro školy, školskou politiku a pregraduální vzdělávání učitelů.

In English

The contribution focused on the formulations of recommendations for schools, educational policy and teacher education. The recommended measures are aimed at reducing drop-out in novice teachers.

Links

GA15-12956S, research and development project
Name: Jaký význam má kontext: objektivní determinanty socializace začínajících učitelů
Investor: Czech Science Foundation, How context matters: objective determinants of novice teachers´ socialisation