M 2017

INCLUSIVE EARLY CHILDHOOD EDUCATION Final Conference

VOJTOVÁ, Věra

Basic information

Original name

INCLUSIVE EARLY CHILDHOOD EDUCATION Final Conference

Authors

VOJTOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

2017

Other information

Language

English

Type of outcome

Uspořádání konference

Field of Study

50302 Education, special

Country of publisher

Portugal

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/17:00098166

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

Inkluze; předškolní vzdělávání; přístup zaměřený na dítě; systémový přístup; spolupráce; rodiče.

Keywords in English

Inclusion; early childhood education; child centred approach; systemic approach; cooperation; parents.

Tags

International impact
Změněno: 23/2/2023 16:37, doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.

Abstract

V originále

Quality early childhood education (ECE) can significantly enhance the lifelong learning and flourishing of all children. The European Agency for Special Needs and Inclusive Education undertook a three-year project (2015–2017) to identify, analyse and subsequently promote the main characteristics of quality Inclusive Early Childhood Education (IECE) for all children from three years of age to the start of primary education.The aim of the conference was to introduce more closely how, within an inclusive perspective, IECE provisions across Europe are addressing the quality principles as the main outcomes of this project.

In Czech

Kvalita předškolního vzdělávání výrazně ovlivňuje celoživotní učení a rozvoj všech dětí. European Agency for Special Needs and Inclusive Education realizovala tříletý projekt (2015 – 2017) zaměřený na identifikaci, analýzu a současně i podporu kvalitního vzdělávání dětí od tří let do zahájení základní školy vzdělávání v evropských školách. Konference prezentovala hlavní výstupy projektu na principech kvality inkluzivního vzdělávání a podmínkách, které je tvoří.