Detailed Information on Publication Record
2017
INCLUSIVE EARLY CHILDHOOD EDUCATION Final Conference
VOJTOVÁ, VěraBasic information
Original name
INCLUSIVE EARLY CHILDHOOD EDUCATION Final Conference
Authors
VOJTOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
2017
Other information
Language
English
Type of outcome
Uspořádání konference
Field of Study
50302 Education, special
Country of publisher
Portugal
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/17:00098166
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
Inkluze; předškolní vzdělávání; přístup zaměřený na dítě; systémový přístup; spolupráce; rodiče.
Keywords in English
Inclusion; early childhood education; child centred approach; systemic approach; cooperation; parents.
Tags
International impact
Změněno: 23/2/2023 16:37, doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
V originále
Quality early childhood education (ECE) can significantly enhance the lifelong learning and flourishing of all children. The European Agency for Special Needs and Inclusive Education undertook a three-year project (2015–2017) to identify, analyse and subsequently promote the main characteristics of quality Inclusive Early Childhood Education (IECE) for all children from three years of age to the start of primary education.The aim of the conference was to introduce more closely how, within an inclusive perspective, IECE provisions across Europe are addressing the quality principles as the main outcomes of this project.
In Czech
Kvalita předškolního vzdělávání výrazně ovlivňuje celoživotní učení a rozvoj všech dětí. European Agency for Special Needs and Inclusive Education realizovala tříletý projekt (2015 – 2017) zaměřený na identifikaci, analýzu a současně i podporu kvalitního vzdělávání dětí od tří let do zahájení základní školy vzdělávání v evropských školách. Konference prezentovala hlavní výstupy projektu na principech kvality inkluzivního vzdělávání a podmínkách, které je tvoří.