VOJTOVÁ, Věra. INCLUSIVE EARLY CHILDHOOD EDUCATION Final Conference. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name INCLUSIVE EARLY CHILDHOOD EDUCATION Final Conference
Authors VOJTOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 2017.
Other information
Original language English
Type of outcome Organization of a conference
Field of Study 50302 Education, special
Country of publisher Portugal
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/17:00098166
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Inkluze; předškolní vzdělávání; přístup zaměřený na dítě; systémový přístup; spolupráce; rodiče.
Keywords in English Inclusion; early childhood education; child centred approach; systemic approach; cooperation; parents.
Tags International impact
Changed by Changed by: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D., učo 17410. Changed: 23/2/2023 16:37.
Abstract
Quality early childhood education (ECE) can significantly enhance the lifelong learning and flourishing of all children. The European Agency for Special Needs and Inclusive Education undertook a three-year project (2015–2017) to identify, analyse and subsequently promote the main characteristics of quality Inclusive Early Childhood Education (IECE) for all children from three years of age to the start of primary education.The aim of the conference was to introduce more closely how, within an inclusive perspective, IECE provisions across Europe are addressing the quality principles as the main outcomes of this project.
Abstract (in Czech)
Kvalita předškolního vzdělávání výrazně ovlivňuje celoživotní učení a rozvoj všech dětí. European Agency for Special Needs and Inclusive Education realizovala tříletý projekt (2015 – 2017) zaměřený na identifikaci, analýzu a současně i podporu kvalitního vzdělávání dětí od tří let do zahájení základní školy vzdělávání v evropských školách. Konference prezentovala hlavní výstupy projektu na principech kvality inkluzivního vzdělávání a podmínkách, které je tvoří.
PrintDisplayed: 18/4/2024 16:26