VOJTOVÁ, Věra. INCLUSIVE EARLY CHILDHOOD EDUCATION - Czech implementation. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name INCLUSIVE EARLY CHILDHOOD EDUCATION - Czech implementation
Name in Czech Inkluzivní předškolní vzdělávání - příklady Česka
Authors VOJTOVÁ, Věra.
Edition 2017.
Other information
Original language English
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Portugal
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Inkluze; předškolní vzdělávání; systémový přístup; spolupráce; rodiče; evaluace; nevládní organizace.
Keywords in English inclusive early childhood education; cooperation; systemic approach; evaluation; non-govermental organisation.
Tags International impact
Changed by Changed by: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D., učo 17410. Changed: 6/11/2017 09:13.
Abstract
Early childhood education in Czech (ECE) is offered for all children from three years of age to the start of primary education. It´s high quality is based on child centred approach and cooperation with parents. An example from Brno shows good practice of policy makers, non-govermental organisations and school management cooperation for the benefit of inclusion in nursery schools.
Abstract (in Czech)
Předškolní vzdělávání v Česku je nabízeno všem dětem od tří let do zahájení základního vzdělávání. Jeho dobrá kvalita vychází z na dítě zaměřeného přístupu a spolupráce s rodiči. Příklad z Brna ukazuje dobrou praxi spolupráce školského úřadu, nevládních organizací a vedení škol ve prospěch inkluze v mateřských školách.
PrintDisplayed: 14/5/2024 11:44