HOLÍKOVÁ, Klára. Učitelé jako tvůrci vzdělávacích videí na YouTube, Netnografická studie (Netnographic study of Teachers as educational YouTube content creators). In XXV. Konference České asociace pedagogického výzkumu, 13.-14. 9. 2017, Hradec Králové. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Učitelé jako tvůrci vzdělávacích videí na YouTube, Netnografická studie
Name (in English) Netnographic study of Teachers as educational YouTube content creators
Authors HOLÍKOVÁ, Klára.
Edition XXV. Konference České asociace pedagogického výzkumu, 13.-14. 9. 2017, Hradec Králové, 2017.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Arts
Keywords in English Educational online video; teacher; case study; netnography
Tags rivok
Changed by Changed by: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Changed: 4/4/2018 16:01.
Abstract
V rámci příspěvku jsou představeny výsledky a metodologie netnografické vícepřípadové studie zaměřené na učitele tvořící vzdělávací online videa na YouTube. Cílem příspěvku je představení profesního sebepojetí učitelů. Pro studii je užito kvalitativní metodologie, konkrétně designu vícepřípadové studie. Výsledkem studie je popis působení učitelů na serveru YouTube a jejich sebepojetí v tomto prostředí. Nejvýraznějším znakem jejich profesního sebepojetí je pozitivní sebeoceňování utvořené na základě interakcí na YouTube.
Abstract (in English)
The aim of this paper is to present the empirical research in the area of educational online videos and Netnographic methodology. This study aims to explore professional self-concept of teachers, who engage in the production of educational videos on YouTube. Qualitative multiple case study methodology is used. The analysis showed high self-esteem as dominant aspects of teacher’s professional self-concept based on the interactions with YouTube viewers.
Links
MUNI/A/0960/2016, interní kód MUName: Procesy učení v různých sociálních prostředích
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 19/7/2024 22:27