ZÁTHURECKÝ, Viliam. Finanční krize - změna strategické pozice podniku (Financial crisis - change the strategic position oh the company). 1st ed. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM Bratislava, 2017, p. 1154 - 1162, 8 pp. ISBN 978-80-225-4422-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Finanční krize - změna strategické pozice podniku
Name (in English) Financial crisis - change the strategic position oh the company
Authors ZÁTHURECKÝ, Viliam.
Edition 1. vyd. Bratislava, p. 1154 - 1162, 8 pp. 2017.
Publisher Vydavateľstvo EKONÓM Bratislava
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-225-4422-1
Keywords (in Czech) Obchodní strategie, finanční krize, strategická pozice, konkurenceschopnost
Keywords in English Business strategy, financial crisis, strategic position, competitiveness
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Viliam Záthurecký, MBA, Ph.D., učo 81441. Changed: 13/11/2017 15:53.
Abstract
Tvorba nepřetržité úpravy obchodní strategie získává v současné podnikové strategii vysokou důležitost. Profesní a vědecký výzkum tohoto fenoménu může představovat výraznou reakci na současnou ekonomickou situaci. Tento článek představuje motivy zmeny strategické pozice formou případové studie což vede k vytvoření konzistentní obchodní strategie pro tvůrčí činnost podniku, pokud jde o strategické alternativy pro jeho další rozvoj. Článek analyzuje způsob jak zákazníci tuto změnu přijmou a co tato skutečnost přinese podnikům. Zjištění ukazují, že změna strategické pozice podniku má v podniku významné postavení a zvyšuje přitažlivost pro zákazníky a nakonec zvýšení konkurenceschopnosti.
Abstract (in English)
Creating a continuous adjustment of business strategy acquires in contemporary business practice in importance. Profession al and scientific research of this phenomenon may present economy in this region significantly react to the current economic situation. This paper presents a case study motives leading to the creation of a consistent business strategy, respectively. to cha nge the creative activity of the enterprise in terms of strategic alternatives for its further development. The paper analyzes how customers embrace this change and that this fact brings to the business. The findings show that the change of the strategic p osition of the company is the enterprise value for a significant shift, increasing the attractiveness for customers and ultimately increase its competitiveness.
PrintDisplayed: 29/9/2024 09:32