SLAVÍK, Jan, Klára ULIČNÁ, Jana STARÁ and Petr NAJVAR. Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání (Case studies of instruction in different school subjects). 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita. 463 pp. Edice: Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 44. ISBN 978-80-210-8768-2. doi:10.5817/CZ.MUNI.M210-8768-2017. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání
Name (in English) Case studies of instruction in different school subjects
Authors SLAVÍK, Jan, Klára ULIČNÁ, Jana STARÁ and Petr NAJVAR.
Edition 1., elektronické vyd. Brno, 463 pp. Edice: Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 44, 2017.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome Book on a specialized topic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW Čítárna Munispace
ISBN 978-80-210-8768-2
Doi 10.5817/CZ.MUNI.M210-8768-2017
Tags Munipress
Bibliography 434 records
Changed by Changed by: PhDr. Lea Novotná, učo 110512. Changed: 15/11/2017 14:49.
Abstract
Kniha představuje didaktickou kazuistiku jako nástroj pro kultivaci (oborově)didaktického myšlení. V první části je představen pojem kazuistika v souvislosti s výzkumem v klinických vědách. Zvláštní pozornost je potom věnována didaktickým kazuistikám a jejich roli v transdisciplinárním didaktickém výzkumu a představení transdidaktického přístupu využívajícího metodiku 3A. Druhou část knihy tvoří vybrané didaktické kazuistiky zpracované týmem oborových didaktiků a učitelů v praxi. Kniha navazuje na publikaci Transdisciplinární didaktika: o učitelském sdílení znalostí a zvyšování kvality výuky napříč obory autorů J. Slavíka, T. Janíka, P. Najvara a P. Knechta.
Abstract (in English)
The book introduces the case study of instruction as a means of cultivating (field)didactic thinking. In the first part, case studies are introduced as a research tool in clinical fields. Particular attention is devoted to case studies of instruction and their role in transdisciplinary research in didactics. The transdidactic approach that makes use of the 3A procedure is also introduced. The second part of the book presents 25 case studies of instruction that have been developer by various teams that consisted of researchers and teachers. The book is an extension of the book Transdisciplinární didaktika: o učitelském sdílení znalostí a zvyšování kvality výuky napříč obory by J. Slavík, T. Janík, P. Najvar a P. Knecht.
PrintDisplayed: 28/3/2024 20:35