J 2017

Rybníky jako tematické náměty pro terénní výuku geografie

FRAJER, Jindřich, Jan HERCIK and Martin STODŮLKA

Basic information

Original name

Rybníky jako tematické náměty pro terénní výuku geografie

Name in Czech

Rybníky jako tematické náměty pro terénní výuku geografie

Name (in English)

Fishponds as a theme for field education of geography

Authors

FRAJER, Jindřich (203 Czech Republic, guarantor), Jan HERCIK (203 Czech Republic) and Martin STODŮLKA (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Geografické rozhledy, Praha, Česká geografická společnost, 2017, 1210-3004

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/17:00098339

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

rybníky; terénní výuka; geografie; interdisciplinarita; Česko

Keywords in English

fishponds; field education; geography; interdisciplinarity; Czechia

Tags

Reviewed
Změněno: 13/3/2018 16:47, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

Rybníky se řadí mezi významné a zároveň známé krajinné prvky Česka. Všeobecné povědomí o jejich roli a funkci v krajině a zároveň jejich prostorová distribuce na takřka celém území našeho státu, z nich činí také velmi vhodné lokality k terénní výuce na základních i středních školách. V následujícím textu se zabýváme náměty spojené s rybníky pro terénní výuku geografie a uvádíme rovněž praktické ukázky pro její přípravu, spolu s možným interdisciplinárním přesahem.

In English

Fishponds belongs to important and well-known landscape features of Czechia. The general awareness of their role and function in the landscape and their spatial distribution on almost the whole territory of Czechia, makes them also very suitable sites for field education at elementary and secondary schools. The following text deals with topics related to ponds for field education of geography and we also provide several demonstrations for its preparation, together with a possible interdisciplinary overlap.

Links

MUNI/A/1262/2016, interní kód MU
Name: Příprava učitelů zeměpisu a přírodopisu na terénní výuku
Investor: Masaryk University, Category A