Detailed Information on Publication Record
2017
Rybníky jako tematické náměty pro terénní výuku geografie
FRAJER, Jindřich, Jan HERCIK and Martin STODŮLKABasic information
Original name
Rybníky jako tematické náměty pro terénní výuku geografie
Name in Czech
Rybníky jako tematické náměty pro terénní výuku geografie
Name (in English)
Fishponds as a theme for field education of geography
Authors
FRAJER, Jindřich (203 Czech Republic, guarantor), Jan HERCIK (203 Czech Republic) and Martin STODŮLKA (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Geografické rozhledy, Praha, Česká geografická společnost, 2017, 1210-3004
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/17:00098339
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
rybníky; terénní výuka; geografie; interdisciplinarita; Česko
Keywords in English
fishponds; field education; geography; interdisciplinarity; Czechia
Tags
Reviewed
Změněno: 13/3/2018 16:47, Dana Nesnídalová
V originále
Rybníky se řadí mezi významné a zároveň známé krajinné prvky Česka. Všeobecné povědomí o jejich roli a funkci v krajině a zároveň jejich prostorová distribuce na takřka celém území našeho státu, z nich činí také velmi vhodné lokality k terénní výuce na základních i středních školách. V následujícím textu se zabýváme náměty spojené s rybníky pro terénní výuku geografie a uvádíme rovněž praktické ukázky pro její přípravu, spolu s možným interdisciplinárním přesahem.
In English
Fishponds belongs to important and well-known landscape features of Czechia. The general awareness of their role and function in the landscape and their spatial distribution on almost the whole territory of Czechia, makes them also very suitable sites for field education at elementary and secondary schools. The following text deals with topics related to ponds for field education of geography and we also provide several demonstrations for its preparation, together with a possible interdisciplinary overlap.
Links
MUNI/A/1262/2016, interní kód MU |
|