Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání
SLAVÍK, Jan, Jana STARÁ, Klára ULIČNÁ a Petr NAJVAR. Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání. 1. vydání. Masarykova univerzita, 2017, 462 s. ISBN 978-80-210-8758-3. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání |
Název česky | Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání |
Název anglicky | Case studies of instruction in different school subjects |
Autoři | SLAVÍK, Jan, Jana STARÁ, Klára ULIČNÁ a Petr NAJVAR. |
Vydání | 1. vydání. 462 s. 2017. |
Nakladatel | Masarykova univerzita |
Další údaje | |
---|---|
Typ výsledku | Odborná kniha |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Forma vydání | tištěná verze "print" |
ISBN | 978-80-210-8758-3 |
Klíčová slova česky | Didaktická kazuistika, transdisciplinární didaktika, oborová didaktika, oborovědidaktický výzkum, klinická věda |
Klíčová slova anglicky | Case study of instruction, transdisciplinary didactics, field didactics, field-didactic research, clinical field |
Změnil | Změnil: Bc. Jiří Hotárek, učo 235101. Změněno: 24. 11. 2017 11:01. |
Anotace |
---|
Kniha představuje didaktickou kazuistiku jako nástroj pro kultivaci (oborově)didaktického myšlení. V první části je představen pojem kazuistika v souvislosti s výzkumem v klinických vědách. Zvláštní pozornost je potom věnována didaktickým kazuistikám a jejich roli v transdisciplinárním didaktickém výzkumu a představení transdidaktického přístupu využívajícího metodiku 3A. Druhou část knihy tvoří vybrané didaktické kazuistiky zpracované týmem oborových didaktiků a učitelů v praxi. Kniha navazuje na publikaci Transdisciplinární didaktika: o učitelském sdílení znalostí a zvyšování kvality výuky napříč obory autorů J. Slavíka, T. Janíka, P. Najvara a P. Knechta. |
Anotace česky |
---|
Kniha představuje didaktickou kazuistiku jako nástroj pro kultivaci (oborově)didaktického myšlení. V první části je představen pojem kazuistika v souvislosti s výzkumem v klinických vědách. Zvláštní pozornost je potom věnována didaktickým kazuistikám a jejich roli v transdisciplinárním didaktickém výzkumu a představení transdidaktického přístupu využívajícího metodiku 3A. Druhou část knihy tvoří vybrané didaktické kazuistiky zpracované týmem oborových didaktiků a učitelů v praxi. Kniha navazuje na publikaci Transdisciplinární didaktika: o učitelském sdílení znalostí a zvyšování kvality výuky napříč obory autorů J. Slavíka, T. Janíka, P. Najvara a P. Knechta. |
Anotace anglicky |
---|
The book introduces the case study of instruction as a means of cultivating (field)didactic thinking. In the first part, case studies are introduced as a research tool in clinical fields. Particular attention is devoted to case studies of instruction and their role in transdisciplinary research in didactics. The transdidactic approach that makes use of the 3A procedure is also introduced. The second part of the book presents 25 case studies of instruction that have been developer by various teams that consisted of researchers and teachers. The book is an extension of the book Transdisciplinární didaktika: o učitelském sdílení znalostí a zvyšování kvality výuky napříč obory by J. Slavík, T. Janík, P. Najvar a P. Knecht. |
VytisknoutZobrazeno: 28. 9. 2024 12:41