ĎURINÍK, Michal a Jakub PROCHÁZKA. Maximizace a rozhodovací paralýza. In Š. Majtán. Current Problems of the Corporate Sector 2017. Bratislava: EKONÓM, 2017, s. 231 - 237. ISBN 978-80-225-4422-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Maximizace a rozhodovací paralýza
Název česky Maximizace a rozhodovací paralýza
Název anglicky Maximization and choice paralysis
Autoři ĎURINÍK, Michal (703 Slovensko, garant, domácí) a Jakub PROCHÁZKA (203 Česká republika, domácí).
Vydání Bratislava, Current Problems of the Corporate Sector 2017, od s. 231 - 237, 7 s. 2017.
Nakladatel EKONÓM
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW Elektronická verze sborníku
Kód RIV RIV/00216224:14560/17:00098505
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-225-4422-1
Klíčová slova česky Maximizace; rozhodovací paralýza; uspokojování; rozhodování
Klíčová slova anglicky Maximization; choice paralysis; satisficing; decision making
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Ing. Mgr. Jakub Procházka, Ph.D., učo 99533. Změněno: 8. 1. 2018 13:32.
Anotace
Maximization is an individual trait related to the criteria individuals place on their decision making process and outcomes. People high in Maximizing feel the need to select the best possible option available, no matter how much effort they need to exert. For these people, the more options are available and the more criteria enter the decision, the more difficult the decision problem becomes, People low in Maximizing, on the other hand, approach decision making with a threshold of “good enough”, and select the first option to meet this threshold. People high in maximization report having lower life satisfaction and more regret. Additionally, people high in maximization tend to re-examine their choices over and over, making them less loyal customers.
Anotace anglicky
Maximization is an individual trait related to the criteria individuals place on their decision making process and outcomes. People high in Maximizing feel the need to select the best possible option available, no matter how much effort they need to exert. For these people, the more options are available and the more criteria enter the decision, the more difficult the decision problem becomes, People low in Maximizing, on the other hand, approach decision making with a threshold of “good enough”, and select the first option to meet this threshold. People high in maximization report having lower life satisfaction and more regret. Additionally, people high in maximization tend to re-examine their choices over and over, making them less loyal customers.
Návaznosti
MUNI/A/1021/2015, interní kód MUNázev: Behaviorálně ekonomické experimenty v marketingu a managementu
Investor: Masarykova univerzita, Behaviorálně ekonomické experimenty v marketingu a managementu, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 08:20