D 2017

Maximizace a rozhodovací paralýza

ĎURINÍK, Michal a Jakub PROCHÁZKA

Základní údaje

Originální název

Maximizace a rozhodovací paralýza

Název česky

Maximizace a rozhodovací paralýza

Název anglicky

Maximization and choice paralysis

Autoři

ĎURINÍK, Michal (703 Slovensko, garant, domácí) a Jakub PROCHÁZKA (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Bratislava, Current Problems of the Corporate Sector 2017, od s. 231 - 237, 7 s. 2017

Nakladatel

EKONÓM

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14560/17:00098505

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-225-4422-1

Klíčová slova česky

Maximizace; rozhodovací paralýza; uspokojování; rozhodování

Klíčová slova anglicky

Maximization; choice paralysis; satisficing; decision making

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 8. 1. 2018 13:32, doc. Ing. Mgr. Jakub Procházka, Ph.D.

Anotace

V originále

Maximization is an individual trait related to the criteria individuals place on their decision making process and outcomes. People high in Maximizing feel the need to select the best possible option available, no matter how much effort they need to exert. For these people, the more options are available and the more criteria enter the decision, the more difficult the decision problem becomes, People low in Maximizing, on the other hand, approach decision making with a threshold of “good enough”, and select the first option to meet this threshold. People high in maximization report having lower life satisfaction and more regret. Additionally, people high in maximization tend to re-examine their choices over and over, making them less loyal customers.

Anglicky

Maximization is an individual trait related to the criteria individuals place on their decision making process and outcomes. People high in Maximizing feel the need to select the best possible option available, no matter how much effort they need to exert. For these people, the more options are available and the more criteria enter the decision, the more difficult the decision problem becomes, People low in Maximizing, on the other hand, approach decision making with a threshold of “good enough”, and select the first option to meet this threshold. People high in maximization report having lower life satisfaction and more regret. Additionally, people high in maximization tend to re-examine their choices over and over, making them less loyal customers.

Návaznosti

MUNI/A/1021/2015, interní kód MU
Název: Behaviorálně ekonomické experimenty v marketingu a managementu
Investor: Masarykova univerzita, Behaviorálně ekonomické experimenty v marketingu a managementu, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty